تدوین آئین نامه جدید رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین آئین نامه جدید رتبه بندی معلمان گفت: انتظار می‌رود پایش آئین نامه رتبه بندی قبلی و تدوین آئین نامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود.

تدوین آئین نامه جدید رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین آئین نامه جدید رتبه بندی معلمان گفت: انتظار می‌رود پایش آئین نامه رتبه بندی قبلی و تدوین آئین نامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود.
به گزارش مهر، علیرضا کاظمی، در بیست و پنجمین جلسه شورای معاونان که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به تدوین آئین نامه جدید رتبه بندی معلمان بیان کرد: انتظار می‌رود پایش آئین نامه رتبه بندی قبلی و تدوین آئین نامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود.
وی همچنین بر استقرار رتبه بندی برای فاقدین و نو استخدامی‌ها تأکید کرد.
کاظمی به لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت:در این مسیر باید همه نیازها به سرعت احصا و حداقل ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی فرهنگیان در سال جاری و سال آینده در بودجه گنجانده شود تا پرداخت‌ها به روز شود.
وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از دیدارهای اخیر و نشست شورای عالی به ریاست رئیس جمهوری بیان کرد:در تمامی دیدارها و نشست‌ها تأکید کردم که سیاست کلان ما در آموزش و پرورش ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت است و این ارتقا به نقشه راه نیاز دارد.
وی در ادامه افزود: برای دومین بار در ۱۱ سال اخیر جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور برگزار شد و این رویکرد بازتاب‌های خوبی داشته است و این امر در مسیر پیش رو منجر به رفع بسیاری از مسائل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی خروجی جلسه بعد از نشست شورای عالی آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و گفت بعد از این نشست، رئیس جمهوری اعلام آمادگی کردند که مشکل فضاهای آموزشی کشور را بر اساس نیازمندی‌ها و طرح و برنامه‌های اعلامی؛ حل و فصل کنند.
کاظمی ادامه داد:باید مسائل و نیازمندی‌های آموزش و پرورش را احصا و سازماندهی کنیم تا با طراحی متقن و دقیق از سایر دستگاه‌ها و نهادها مطالبه کنیم.
در ادامه جلسه حسین صادقی، رئیس مرکز روابط عمومی با ارائه گزارشی تصویری، بازتاب رسانه‌ای اخبار آموزش و پرورش را در دو هفته گذشته تشریح کرد و بر حضور اعضای شورای معاونان در استودیو نگاه برای تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های هر معاونت تأکید کرد.
حامد علامتی، رئیس کانون پرورش فکری کودکان نیز با ارائه گزارشی از جشنواره کودکان و نوجوانان به تشریح اقدامات کانون پرورش فکری در جشنواره اخیر پرداخت.همچنین در ادامه علیرضا کمریی، علی باقری و حجت الاسلام علی لطیفی، علی فرهادی، علی زرافشان و دیگر اعضای کارگروه‌های آموزش و پرورش مواردی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف را تشریح و وزیر آموزش و پرورش نیز بر اساس گزارش‌های مطرح شده، دستوراتی صادر کرد.