بیش از ۳۷ میلیون نفر به افراد فقیر جهان اضافه می‌شود

به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و رخداد بلایای طبیعی، ۳۷.۶ میلیون نفر به افرادی که در فقر شدید به سر می‌برند اضافه شود.

به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و رخداد بلایای طبیعی، 37.6 میلیون نفر به افرادی که در فقر شدید به سر می‌برند اضافه شود.
به گزارش فارس، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: ‌هر ساله روز 13 اکتبر مصادف با 22 مهرماه، باهدف ارتقای فرهنگ جهانی، روز کاهش اثرات بلایای طبیعی نام‌گذاری شده است. در این راستا پنجم دی‌ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در ایران در نظر گرفته شده است. بر اساس پایگاه‌های اطلاعاتی در سال 2022 حدود 387 مخاطره طبیعی در جهان ثبت شده است که منجر به مرگ
30 هزار و 704 نفر و تحت‌تأثیر قرارگرفتن 185 میلیون نفر شده است.این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و رخداد بلایای طبیعی 37.6 میلیون نفر به افرادی که در فقر شدید به سر می‌برند اضافه شود.از طریق برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ که برای کاهش مواجهه و آسیب‌پذیری افراد در برابر آسیب‌ها طراحی شده است، می‌توان قدرت مخرب مخاطرات را مهار کرد یا به عبارت بهتر می‌توان از تبدیل‌شدن آنها به بالاترین سطح حادثه (فاجعه) جلوگیری کرد.در همین راستا هر ساله شعاری متناسب با اهداف کاهش خطر بلایا از طرف آژانس بین‌المللی کاهش خطر بلایا (UNDRR) پیشنهاد می‌شود.شعار سال 2024 تحت عنوان "توانمندسازی نسل آینده برای فردایی تاب‌آور" تعیین شده است.