گنجی:نام نویسی وام‌های دانشجویی از اول آبان آغاز می‌شود

قابل توجه دانشجویان نو ورود؛

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: نام نویسی وام‌های ضروری و تحصیلی و ودیعه مسکن برای دانشجویان نوورود از اول آبان آغاز می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: نام نویسی وام‌های ضروری و تحصیلی و ودیعه مسکن برای دانشجویان نوورود از اول آبان آغاز می‌شود.
مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف در گفت‌وگو با آنا، درباره نام نویسی وام‌های دانشجویی با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: از آنجایی که داوطلبان اصلی دریافت وام‌ها نودانشجویان هستند و نتایج نهایی کنکور هم به تازگی اعلام شده است؛ بنابراین این دانشجویان باید از اول آبان برای ثبت نام وام‌های ضروری و تحصیلی و ودیعه مسکن اقدام کنند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: وام ضروری برای نودانشجویان مجرد کارشناسی ۵ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۷ میلیون تومان و دکتری ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، اگر دانشجویی متاهل باشد دو برابر این مبلغ دریافت خواهد کرد و اگر زوجین متاهل که دانشجو باشند بخواهند نسبت به دریافت وام اقدام کنند هرکدام ۲ برابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند که به حساب هر دو با هم ۴ برابر وام مجردی واریز خواهد شد.  
گنجی درباره وام ضروری گفت: وام ضروری فقط مختص حادثه دیده‌هاست و امسال اولویت با کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود.  
وی با بیان اینکه نام نویسی وام ودیعه مسکن از اول مهر آغاز شده است، تاکید کرد: ثبت نام این وام همچنان ادامه خواهد داشت و تعداد کمی نسبت به آن اقدام کرده‌اند، اما با ورود نودانشجویان به دانشگاه‌ها این رقم افزایش خواهد یافت.
گنجی تصریح کرد: وام ودیعه مسکن در کلان شهر‌ها مانند تهران به  ۲۰۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار جمعیت به ۱۵۰ میلیون تومان و کمتر از ۵۰۰ هزار نفر به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.