بدهی عمومی جهانی از ۱۰۰ هزار میلیارد دلار فراتر می‌رود

صندوق بین‌المللی پول:

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که کل بدهی عمومی جهان در سال جاری برای اولین بار از ۱۰۰ هزار میلیارد دلار فراتر می‌رود و ممکن است سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها رشد کند.

صندوق بین‌المللی پول  اعلام کرد که کل بدهی عمومی جهان در سال جاری برای اولین بار از ۱۰۰ هزار میلیارد دلار فراتر می‌رود و ممکن است سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها رشد کند.
به گزارش مهر، آخرین گزارش نظارت مالی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که به دلیل گرایش احساسات سیاسی به نفع هزینه‌های بالاتر و رشد آهسته اقتصادی که منجر به افزایش هزینه‌های استقراض خواهد شد، کل بدهی عمومی جهان از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد دلار خواهد گذشت و روند افزایشی آن به‌سرعت ادامه خواهد یافت. به گفته این نهاد بین‌المللی مالی، بدهی عمومی جهانی تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۹۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد رسید و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. همچنین ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹، یعنی پیش از اینکه همه‌گیری هزینه‌های دولت‌ها را چند برابر کند، افزایش می‌یابد.
در گزارش «نظارت مالی» صندوق بین‌المللی پول که یک هفته قبل از برگزاری نشست سالانه این صندوق و بانک جهانی در واشنگتن منتشر شد، آمده است که دلایل خوبی برای این باور وجود دارد که سطح بدهی‌های آینده می‌تواند بسیار بالاتر از پیش‌بینی فعلی باشد، ازجمله تمایل به هزینه و مصرف بیشتر در آمریکا، بزرگ‌ترین اقتصاد جهان.