ضرورت توجه بیشتر به حمل و نقل دانش آموزان

بحث تصادفات و مسائل مربوط به حمل و نقل شهری و برون شهری موضوعی جدی است که هیچگاه به صورت اصولی به آن پرداخته نشده است.

ضرورت توجه بیشتر به حمل و نقل دانش آموزان

بحث تصادفات و مسائل مربوط به حمل و نقل شهری و برون شهری موضوعی جدی است که هیچگاه به صورت اصولی به آن پرداخته نشده است.
مشکلات عدیده ترافیکی در شهرهای بزرگ کشور به سبب نبود ظرفیت کافی در معابر و سیستم حمل و نقل عمومی مدام در حال هزینه انداختن برای کشور می باشد.
هزینه هایی همچون سوزاندن میلیون ها لیتر بنزین و هدر رفت میلون ها دلار از سرمایه ملی کشور، از بین رفتن زمان مفید افراد در ترافیک و بروز حوادثی تلخ برای خودروهای امدادی، تشدید فشارهای روانی و عصبی، افزایش استهلاک خودروها و سایر موارد مادی و معنوی که از شماره خارجند.
اما هدر رفت جان انسان با هیچ هزینه ای قابل قیاس و جبران نیست. یکی از چالش های ما در حمل و نقل و ترافیک مسئله مدارس و دانش آموزان است.
وعده های بسیاری در مورد ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس داده و حتی خبرهایی در مورد خرید ون مطرح گردید که هیچکدام نمود جدی در رفع نیاز خانواده ها و مدارس نداشتند.
نبود سازوکار مشخص و برنامه ریزی شده موجب شده تا برخی مدارس برای خود سرویس اختصاصی با هزینه های سنگین در نظر بگیرند یا بعضی از افرادی را برای سرویس معرفی کنند که جدای از سوءاستفاده مالی صلاحیت اخلاقی برای این کار ندارند.
این بی توجهی ها طی سال های اخیر خسارات جانی و مالی بسیاری  بر خانواده ها و دانش آموزان وارد کرده است.
در مدارس ابتدایی سرویس ها اغلب بیش از ظرفیت سرنشین سوار می کنند و بعضا تا ۱۰ دانش آموز را در ماشین جای می دهند و والدین نیز به سبب سرشکن شدن هزینه سرویس اعتراضی نمی کنند اما در کوچکترین حادثه تلفات و خسارات چند برابر می شوند.اخیرا در یکی از شهرهای کرمان طی یک حادثه تصادف میان پراید و وانت ۸ نفر مصدوم شدند که ۶ نفر آنها دانش آموزان داخل پراید بودند که حال برخی از آنها مساعد نیست.
این حادثه تلفات جانی نداشته اما همین آسیب به جسم و روح دانش آموزان چه هزینه ای برای خانواده آنها خواهد داشت.اگر برای معضل حمل و نقل و ترافیک چاره ای نداریم حداقل برای دانش آموزان فکری کنید تا خدای ناکرده حوادث تلخی را تجربه نکنیم که جبران ناپذیر باشد.