افزودن ۶۰۰ سامانه دوربینی به پایتخت در محدوده طرح ترافیک

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد؛

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از اضافه شدن۶۰۰ سامانه دوربینی در محدوده طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا خبر داد.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از اضافه شدن۶۰۰ سامانه دوربینی در محدوده طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا خبر داد.
حمید برادران در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد افزایش سامانه‌های دوربینی در پایتخت با اشاره به سامانه‌های طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا و اعلام این خبر که تا یک ماه آینده، تقریبا ۶۰۰ سامانه دوربینی به محدوده‌های طرح ترافیک اضافه می‌شود، افزود: هر سامانه شامل یک دوربین می‌شود؛ البته با دوربین‌های جدیدی که در حال نصب هستیم نیاز به نصب دوربین دوم نیست و با دوربین جدید، سه ونیم تا چهار لاین پوشش داده می شود.
وی با بیان اینکه تا پایان مهرماه سامانه‌های طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا به روز رسانی خواهند شد، گفت: سامانه‌های دوربینی قدیمی بعد از باز شدن و  اورهال به محدوده داخلی طرح ترافیک و همه تقاطع‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا اضافه خواهند شد، یعنی محدوده داخلی طرح‌های ترافیکی به دوربین پلاک خوان مجهز خواهند شد و سعی می‌کنیم پوشش دوربینی را برای شهروندان افزایش دهیم و در محدوده‌های مختلفی بتوانیم پلاک را ثبت کنیم و محدوده را رصد کنترل کنیم تا تقاضا برای محدوده مرکزی شهر کنترل شود.مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: در مورد سامانه‌های ثبت تخلف باید بگویم که بخش عمده‌ای از این دوربین‌ها متعلق به سالهای ۹۰ و ۹۱ است که نصب و راه اندازی شده است. علاوه بر اینکه تکنولوژی این دوربین‌ها بسیار قدیمی است «تخلف محور» نیز هستند و تنها تخلفات را ثبت می‌کنند در حالی که رویکرد جدید این است که سامانه‌های ثبت تخلف سرعت به سمت ثبت تردد و سرعت همه خودروها خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ای در حال اجراست که بر اساس آن ۶۰۰  سامانه دوربینی را در همه بزرگراه‌های شهر تهران توسعه خواهیم داد و حدود ۴ ماه بازه زمانی اجرای پروژه است تا سرعت متوسط و لحظه‌ای همه بزرگراه‌ها را ثبت کنیم، اظهار کرد:  علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط را نیز رصد و جریمه خواهیم کرد. یعنی بین مبدا و مقصد زمان مشاهده شدن پلاک را ثبت خواهیم کرد و اگر تردد براساس سرعت مجاز بزرگراهی باشد زمان، پیمایش می‌شود و دیگر شاهد آن نیستیم که خودرویی سرعت خود را جلوی دوربین کاهش داده و بعد از عبور از دوربین به سرعت خود بیافزاید. بنابراین سرعت متوسط در کل شبکه بزرگراهی سنجش می‌شود.