خبر

۰

 

برگزاری آزمون در تیرماه؛
فرصت مجدد برای ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

مهلت مجدد ثبت نام برای چهل و هفتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در روزهای ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹ تعیین شد و داوطلبان در این فرصت جدید نسبت به ثبت نام و ویرایش اطلاعات اقدام کردند.
به گزارش مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی در اطلاعیه ای جدید اعلام کرد ثبت نام چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت تا جمعه 19 اردیبهشت ۹۹ تمدید
خواهد شد.
پیش از این فرصتی برای ثبت نام در چهل و هفتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در روزهای ششم تا هشتم اردیبهشت ماه ۹۹ تعیین شده بود.
تاکنون در فرصت های متعدد برای آزمون دستیاری ۱۴ هزار و ۴۷۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کردند.
دوره چهل و هفتم آزمون دستیاری پزشکی پس از لغو در روزهای ۱۵ اسفند ۹۸ و ۴ اردیبهشت ماه ۹۹، بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در ۵ تیرماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

دبیر هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور:
انجام مصاحبه صلاحیت عمومی اساتید ؛ به صورت آنلاین
دبیر هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور با هدف تسهیل در فرآیند تبدیل وضعیت هیئت علمی اعلام کرد: انجام مصاحبه صلاحیت عمومی اساتید پیام نور به صورت آنلاین انجام می‌شود.
به گزارش دانشگاه پیام نور، عزت اله کرد میرزا از انجام مصاحبه صلاحیت عمومی اساتید این دانشگاه به صورت آنلاین خبر داد و گفت: با هدف تسهیل فرآیند مصاحبه‎های صلاحیت عمومی و جلوگیری از وقفه در فرآیند تبدیل وضعیت اعضای متقاضی به دلیل شیوع کرونا و شروع کلاس‌ها، امکان انجام مصاحبه های صلاحیت عمومی به صورت آنلاین میسر شد.
دبیر هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور افزود: نخستین جلسه مصاحبه آنلاین برای تعدادی از اساتید استانهای مختلف برگزار و ضمن شناسایی برخی نواقص احتمالی مقرر شد به صورت هفتگی جلسات آنلاین مصاحبه برقرار باشد.

صندوق رفاه اعلام کرد:
امروز؛ آخرین مهلت ثبت نام وام های دانشجویی

مهلت ثبت نام وام های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ به اتمام می‌رسد و این مهلت مجدد تمدید نخواهد شد.
به گزارش مهر، با توجه به شیوع و همه گیر شدن بیماری نوپدید کرونا و تعطیلی بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مهلت ثبت وام ها و تسهیلات دانشجویی را تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تمدید کرد.
سپس برای رفاه حال دانشجویان و کارکنان مراکز آموزش عالی طی بخشنامه ای مهلت ثبت نام وام ها و تسهیلات دانشجویی دوباره  تا  ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ تمدید کرد و این مهلت تمدید نخواهد شد.
براساس این گزارش، برای نیمسال دوم حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیارد تومان برای پرداخت تمام وام‌های دانشجویی پیش بینی شده است.
همین حدود هم برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹9-۹۸ پیش بینی شده بود که حدود ۹۸ درصد آن پرداخت شده و فهرست‌های ارسالی  وام های باقی مانده نیز پرداخت خواهد شد.

نحوه حضور دانشجویان دکتری دانشگاه تهران اعلام شد
نحوه درخواست انجام فعالیت‌های پژوهشی حضوری دانشجویان مقطع دکتری دانشجویان دانشگاه تهران اعلام شد.
به گزارش دانشگاه تهران، معاونت آموزشی این دانشگاه در خصوص نحوه درخواست انجام فعالیت‌های پژوهشی حضوری دانشجویان مقطع دکتری از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه، اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:
دانشگاه تهران به منظور مساعدت و رفع ایجاد وقفه در فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری تسهیلاتی را فراهم آورده است.
دانشجویانی که ضرورت حضور آنان برای انجام فعالیت‌های پژوهشی (آزمایشگاه و مزرعه) از سوی استاد راهنما و ریاست  پردیس / دانشکده محل تحصیل مورد تأیید باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آموزش دانشگاه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
اطلاعات تکمیلی و نحوه چگونگی ثبت درخواست در سایت معاونت آموزشی دانشگاه به نشانی acaemics.ut.ac.ir قابل مشاهده است.

تقویم آموزشی نیمسال دوم دانشگاه شریف اعلام شد
بر اساس تقویم آموزشی نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ کلاس‌های پایان ترم دانشجویان این دانشگاه یکشنبه، اول تیر ماه پایان می‌پذیرد.
به گزارش  ایسنا، بر اساس تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانشگاه صنعتی شریف ثبت‌نام دانشجویان کارشناسی از یکشنبه  ۶ بهمن ماه ۹۸ آغاز شد و این مهلت ۱۳ بهمن به پایان رسید. همچنین ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز از دوشنبه ۴ بهمن ماه آغاز شد و تا سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه ادامه داشت.
کلاس‌های آموزشی نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه شریف، شنبه
 ۱۹ بهمن آغاز شد و ترمیم و ثبت‌نام با تاخیر دانشجویان نیز از شنبه ۲۶ تا سه‌شنبه ۲۹ بهمن صورت گرفت.
بر اساس اعلام دانشگاه شریف، دانشجویان نیمسال دوم تحصیلی  ۹۸ و ۹۹ این دانشگاه تا روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ فرصت دارند تقاضای حذف ترم را ثبت کنند. همچنین پایان کلاس‌های درس دانشجویان یکشنبه اول تیر ماه است.
امتحانات پایان نیمسال دانشجویان دانشگاه شریف از شنبه ۷ تیر ماه ۹۹ آغاز می‌شود و این مهلت تا پنجشنبه ۲۶ تیر ماه ادامه دارد. همچنین مهلت ارسال نمرات به آموزش دانشگاه شریف چهارشنبه
۸ مرداد ۹۹ پایان می‌پذیرد و پنجشنبه ۱۳ شهریور نیز مهلت ارسال نمرات درس پروژه‌دار به آموزش در نظر گرفته شده است. دانشگاه شریف اعلام کرد: ثبت‌نام کلاس‌های دوره تابستان این دانشگاه از شنبه ۳ خرداد ۹۹ آغاز می‌شود و اول تیر ماه پایان می‌پذیرد و کلاس‌های آموزشی نیز از شنبه ۲۸ تیر آغاز خواهد شد و این کلاس‌ها تا چهارشنبه ۵ شهریور ادامه دارد.همچنین امتحانات دوره تابستان دانشگاه شریف پنجشنبه ۶ و شنبه ۸ شهریور ماه برگزار خواهد شد و یکشنبه ۱۶ شهریور آخرین مهلت ارسال نمرات در نظر گرفته شده است.