تدریس بیش از ۲۳ هزار معلم در مدارس استثنایی کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سیاست ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تربیت و کمک به رشد و شکوفایی دانش آموزان معلول به گونه ای که خود این دانش آموزان جامعه معلولین را در آینده مدیریت کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سیاست ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تربیت و کمک به رشد و شکوفایی دانش آموزان معلول به گونه ای که خود این دانش آموزان جامعه معلولین را در آینده مدیریت کنند.
به گزارش ایسنا سالار قاسمی در سفر یک‌روزه خود به شیراز در دیدار با استاندار فارس ‌اظهار کرد: در راستای گرامیداشت هفته جهانی معلولین برنامه های مختلفی در سطح کشور داشتیم و فارس هفتمین استانی است که من به آنجا سفر کردم و یکی از بهترین برنامه ها در حوزه استثنایی در استان فارس اجرایی شد لذا از تلاش های استان فارس تقدیر می کنیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کلنگ زنی مدرسه اوتیسم در شیراز، آن را گام بزرگی در کمک
به کودکان معلول برشمرد.وی اضافه کرد: ما درجهت تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس تلفیقی تلاش می کنیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۲ میلیون دانش آموز در مراکز سنجش سلامت بدو ورود به دبستان مورد آزمایش و غربالگری قرار می گیرند لذا این مراکز نیازمند تقویت و توسعه هستند.وی از پیگیری موضوع تقویت و تجهیز مراکز جامع سنجش خبر داد و افزود: در سطح کشور بیش از ۲۳ هزار معلم در مدارس استثنایی تدریس می کنند. دانش آموزان استثنایی دارای هوش های برترهستند  و معلولیت مانع پیشرفت آنها نیست.