نصب پنل‌های خورشیدی روی ریل قطار در فرانسه

راه آهن فرانسه سیستم جدیدی را برای تولید برق آزمایش می‌کند.

راه آهن فرانسه سیستم جدیدی را برای تولید برق آزمایش می‌کند.
به گزارش ایسنا، شرکت ملی راه آهن فرانسه(SNCF) در حال بررسی استفاده از ماژول‌های خورشیدی فتوولتائیک(PV) در مسیرهای راه آهن است.
جدیدترین کارخانه ذخیره‌سازی خورشیدی مبتنی که توسط شرکت AREP، یکی از شرکت‌های تابعه SNCF توسعه یافته است، می‌تواند روی ریل قرار داده شود و در صورت نیاز جابه‌جا شود.
این طرح که پروژه سالویگ(Solveig) نامیده می‌شود، در تاریخ
 17 ژانویه در مرکز فنی Achères واقع در شمال مرکز فرانسه آغاز شد.
مهندسان 8 پنل خورشیدی را در مرکز فنی Achères قرار دادند و برای ارزیابی عملکرد و قابلیت اطمینان به مدت 6 ماه در محل باقی خواهد ماند.
 سیستمی که می‌تواند در مقیاس بزرگتر مستقر شود
اگر آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشد، این سیستم می‌تواند در مقیاس بزرگ‌تری در خطوط غیرعملیاتی مستقر شود که از طریق یک پروژه نقشه‌برداری خورشیدی به رهبری AREP شناسایی می‌شود.
انتظار می‌رود این سیستم‌ها نیازهای محلی به انرژی تجدیدپذیر مانند عملیات تعمیر و نگهداری را تامین کنند.
شرکت AREP از یک بازوی تلسکوپی برای نصب پنل‌های خورشیدی استفاده کرد. این کار، راه‌اندازی پنل‌ها را ایمن می‌کند و از آسیب‌های ناشی از باد جلوگیری می‌کند و در عین حال نسبت به قرار گرفتن در معرض آفتاب به صورت بهینه اطمینان می‌دهد.
 رفع نیازهای برق راه آهن
نمونه اولیه Solveig نشان دهنده نقطه عطف کلیدی در جاه طلبی SNCF برای نصب 1000 مگاوات بر ثانیه ظرفیت فتوولتائیک تا
سال 2030 است. این بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای برآورده کردن نیازهای برق شبکه SNCF است؛ جایی که 80 درصد قطارهای ملی فرانسه در حال حاضر با برق کار می‌کنند.
آلیستر لنسنر(Alistair Lenczner)، مدیر نوآوری AREP اظهار کرد که آنها سیستمی را برای تحویل پنل‌های خورشیدی با استفاده از کانتینرها و همچنین یک روش لجستیکی برای نصب آنها در خطوط
 راه آهن ایجاد کردند که استقرار پنل‌ها و همچنین برگشت‌پذیری نصب آنها را تسهیل می‌کند.