برگزاری گردهمایی مدیران خدمات مشترکین شرکت‌های برق منطقه‌ای به میزبانی خوزستان

گردهمایی مدیران خدمات مشترکین شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور جهت تبیین، هم‌اندیشی و تبادل تجربیات در حوزه کاری با حضور مسئولان شرکت توانیر به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد.

اهواز-محمدی
گردهمایی مدیران خدمات مشترکین شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور جهت تبیین، هم‌اندیشی و تبادل تجربیات در حوزه کاری با حضور مسئولان شرکت توانیر به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد.
علی اسدی مدیرعامل این شرکت با ارائه گزارشی از وضعیت شبکه برق خوزستان، تنگناها و مشکلاتی که دارد، بیان کرد:خوزستان در موضوع تولید انرژی در کشور سوم، در مصرف رتبه دوم و بعد از تهران دومین پیک مصرف را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه پیک تابستان خوزستان ویژه و ۶ ماه طول می‌کشد که ۹۸ روز آن دما بالای ۴۸ درجه است، تصریح کرد: از جمله چالش‌های صنعت برق خوزستان وابستگی به نیروگاه‌های برق آبی است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: تابستان ۱۴۰۳ بر اساس گزارش‌ها شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت یکی از پایدارترین شبکه‌ها بوده است که دلیل آن بهره‌برداری از ۱۰۰ درصد پروژه‌های حیاتی تعریف شده با تلاش همکاران بوده است.
اسدی افزود:برای تابستان ۱۴۰۴ نیز ۳۲ پروژه که ۲۰ درصد از پروژه‌های حیاتی وزارت نیرو است به این شرکت ابلاغ شده که در تلاش هستیم در زمان‌بندی انجام گرفته، وارد مدار شوند.
وی با بیان اینکه درآمدهای صنعت برق با هزینه‌های آن همخوانی ندارد، بیان کرد: دفتر خدمات مشترکین موتور محرک و توسعه صنعت برق در این زمینه هستند و جایگاه مهمی در شرکت‌ها دارند که باید در کشور با هماهنگی به مسئولیت‌های خود عمل کنند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت توانیر نیز در این نشست با قدردانی از شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای میزبانی ۲ روزه از این گردهمایی، بیان کرد: اگر علت بحث ناترازی‌های فنی که در صنعت برق داریم را ناترازی‌های اقتصادی و مالی در نظر بگیریم آن وقت واحدهای خدمات مشترکین پیشانی و خط مقدم در این موضوع هستند.
احسان ذبیح‌زاده با بیان اینکه در ۲ سال گذشته فرایندهای اصلاحی خوبی در صنعت برق در این موضوع شده، تصریح کرد: واحدهای خدمات مشترکین کار سختی دارند چرا که از طرفی باید اصلاحات اقتصادی و این نظامات و ترتیبات را رعایت و اعمال کنند و از طرفی فشارهایی که ناشی از پیامدهای اجرای این موارد است، را تحمل نمایند.
وی افزود: دفاتر خدمات مشترکین سه نقش اساسی را در شرکت‌های برق منطقه‌ای ایفا می‌کنند که نقش اول همان خدمات مشترکین، بحث دوم بحث وصول درآمد و بحث سوم هم موضوع مدیریت بار و مصرف است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت توانیر گفت: از واحدهای مرتبط با این سه نقش، دعوت شده در این گردهمایی هم‌اندیشی حضور پیدا کنند تا با طرح چالش‌ها و فرصت‌ها، ابهاماتی که وجود دارد رفع و مواردی که نیاز به پیگیری دارند، در دستور پیگیری قرار گیرند.