سهمیه استان تهران در طرح ملی مسکن، به ۶۶ هزار واحد افزایش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، از افزایش ظرفیت تولید مسکن در برنامه اقدام ملی این استان خبر داد.

سهمیه استان تهران در طرح ملی مسکن، به ۶۶ هزار واحد افزایش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، از افزایش ظرفیت تولید مسکن در برنامه اقدام ملی این استان خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه در خصوص طرح اقدام ملی در استان تهران اظهار داشت: در مرحله اول، بعد از ابلاغ برنامه اولیه طرح اقدام ملی مسکن، برنامه استان تأمین زمین برای ۷۳ هزار واحد بود.
وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده، این امکان به وجود آمد که برای ۶۶ هزار واحد مسکونی زمین تأمین و این ظرفیت اعلام شد.
به گفته محبت خواه، در واقع به تعداد ۶۶ هزار متقاضی که در مرحله اولیه پذیرش شدند، زمین مناسب موجود است؛ این در شرایطی است که ثبت‌نام در ۴ شهر پرند، هشتگرد، پردیس و ایوانکی برای نزدیک به ۴۶ هزار واحد و در سایر شهرها برای ۲۰ هزار واحد انجام شد که در مجموع، ۶۶ هزار واحد برای ۶۶ هزار متقاضی واجد شرایط احداث خواهد شد.
 واگذاری اراضی به صورت اقساط ۵ ساله
وی با بیان اینکه تیم اقدام ملی اداره کل راه و شهرسازی تهران تاکنون بیش از ۱۰ جلسه سه ساعته هفتگی را برای پایش زمین‌های پیشنهادی برگزار کرده است، بیان داشت: بر اساس گزارش تهیه و ارائه شده، مدیران شهرستان‌ها و حوزه‌های املاک و حقوقی، مسکن و شهرسازی و معماری همه در این تیم حضور فعال دارند و پس از بحث و بررسی در جلسات، پایش های میدانی انجام می‌شود. تمام پروژه‌ها در استان تهران در قالب فروش اقساطی زمین (۵ ساله)
است.
محبت خواه گفت: یک بخش از قراردادهای
ساخت و ساز اقدام ملی در بحث مشارکت جای می‌گیرد و بخشی هم به صورت واگذاری زمین ۹۹ ساله بوده که در قالب انجام تفاهم نامه با ارگان‌ها برای تأمین مسکن کارکنان آن‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما برای تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ۲ ساله است، گفت: امیدواریم که باقیمانده پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تهران نیز در اوایل سال ۹۹ شروع شود و قبل از پایان سال ۱۴۰۰ با کمک سازنده‌ها به متقاضیان تحویل داده شود.