خبر

۰

 ژاپن داروی احتمالی کرونا را به ایران ارسال می‌کند
ژاپن داروی احتمالی کرونا را در اختیار ایران و جهان می‌گذارد.
به گزارش ایلنا به نقل از آسیا ریویو، ژاپن داروی احتمالی آنفولانزا و درمان کرونا ویروس را به صورت رایگان در اختیار ایران قرار می‌دهد.
در این هفته ژاپن داروی احتمالی را به کشورهای اندونزی، هلند و ترکیه ارسال می کند.

تکرار ادعاهایی پمپئو علیه ایران
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که ایران منابع مالی خود را صرف "ترویج تروریسم" می‌کند.
به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا به نقل از مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، نوشت: نظام ایران ادعا میکند که پول کافی برای حمایت از مردمش را ندارد و خواستار لغو تحریم‌ها است اما ما می‌دانیم که آن‌ها در حال خرج ثروت‌شان برای تروریسم هستند.
وزارت خارجه آمریکا همچین در توییت دیگری به نقل از پمپئو نوشت: مردم آمریکا باید بدانند که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ متعهد است که از تمام ابزارهایمان استفاده کند تا نگذارد دست ایرانیان به سلاح‌های متعارف بیشتری برسد. من قانع شده‌ام که ما این توانایی را داریم.

قیمت سبد نفتی اوپک از مرز ۲۱ دلار عبور کرد
قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم‌زمان با افزایش قیمت جهانی نفت بالا رفت و به بیش از ۲۱ دلار رسید.
به گزارش  مهر به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان  ۲۱ دلار و ۴۴ سنت ثبت شده است، در حالی که دوشنبه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) ۱۸ دلار و ۳۶ سنت
 بود.
سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگو است.

 مولود چاووش‌اوغلو:
۱۲۸ کشور جهان از ترکیه تجهیزات پزشکی درخواست کردند

وزیر خارجه ترکیه گفت که ۱۲۸ کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا از آنکارا درخواست لوازم پزشکی کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه گفت که ۱۲۸ کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا از آنکارا درخواست لوازم پزشکی کردند.
وزیر خارجه ترکیه گفت: «آنکارا از دو‌سوم کشورهای جهان درخواست‌هایی برای ارسال تجهیزات پزشکی دریافت کرد و این موضوع نشان می‌دهد که ترکیه منبع قابل‌اعتمادی است... تا به امروز ۱۲۸ کشور درخواست کمک برای دریافت تجهیزات پزشکی کرده‌اند و ما نیز به نیمی از این درخواست‌ها پاسخ گفته‌ایم.»
چاووش اوغلو تاکید کرد که ترکیه تجربه های خود در زمینه ارائه خدمات بهداشتی به همه شهروندان خود را با همه کشورهای جهان به اشتراک می گذارد.