کمبودی درتأمین کالاهای اساسی تهران وجود ندارد

معاون استاندار تهران خبر داد:

معاون اقتصادی استانداری تهران با تأکید بر قرار داشتن استان در شرایط مطلوب تأمین کالاهای اساسی و هیچ کالایی در سطح بازار، کمیاب یا نایاب نیست، درباره وضعیت ناترازی برق در استان تهران، گفت: همزمان با اجرای برنامه‌های جبران ناترازی برق، بیش از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آماده اتصال به شبکه بوده و طرح ۱۵۰۰ مگاواتی توسعه انرژی خورشیدی نیز در دست اجراست.

معاون اقتصادی استانداری تهران با تأکید بر قرار داشتن استان در شرایط مطلوب تأمین کالاهای اساسی و هیچ کالایی در سطح بازار، کمیاب یا نایاب نیست، درباره وضعیت ناترازی برق در استان تهران، گفت: همزمان با اجرای برنامه‌های جبران ناترازی برق، بیش از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آماده اتصال به شبکه بوده و طرح ۱۵۰۰ مگاواتی توسعه انرژی خورشیدی نیز در دست اجراست.
حشمت‌الله عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تأمین کالاهای اساسی در استان تهران، اظهار کرد: در حال حاضر استان تهران از نظر موجودی کالاهای اساسی در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن قرار دارد و فرآیند تأمین و توزیع این کالاها به‌ صورت مستمر و منظم در حال انجام است.
وی با بیان اینکه رصد مستمر بازار و شبکه توزیع کالاها در دستور کار دستگاه‌های مسئول استان تهران قرار دارد، افزود:با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده و هماهنگی میان بخش‌های مختلف، روند تأمین کالاهای مورد نیاز شهروندان بدون وقفه ادامه دارد و بازار از وضعیت مناسبی برخوردار است.
معاون اقتصادی استانداری تهران همچنین در خصوص برخی گزارش‌ها درباره محدودیت عرضه روغن در مقاطع زمانی مختلف، تصریح کرد:ممکن است در برخی زمان‌ها محدودیت‌هایی در عرضه برخی اقلام از جمله روغن مشاهده شده باشد، اما هیچ کالایی در سطح شهر و فروشگاه‌ها نایاب یا کمیاب نیست و در حال حاضر هیچ‌ گونه کمبودی در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم وجود ندارد.
وی با اشاره به وضعیت ناترازی برق در استان تهران گفت:۳۰۰۰ مگاوات در پیک ناترازی استان تهران است؛ در این راستا یک برنامه جامعی را در پیش گرفتیم تا بخش قابل توجهی از آن برطرف شود. بنا به مسائل اخیر و جنگ، پروژه‌های توسعه انرژی خورشیدی ما کند شد؛ اما خوشبختانه بعد از آتش بس، ادامه اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت.
عسگری اضافه کرد:بنا به تغییرات در نرخ ارز، هزینه‌ احداث پروژه‌های احداث پنل خورشیدی تغییر و افزایش پیدا کرده است. با این حال نزدیک به ۲۵۰ مگاوات به شبکه وصل شده و نزدیک به ۳۰۰ مگاوات آماده اتصال به شبکه است؛ در واقع بیش از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه آماده اتصال داریم. به زودی نیز یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور افتتاح خواهد شد و یک برنامه ۱۵۰۰ مگاواتی نیز در دست انجام داریم.