بازگشایی تدریجی مشاغل با دقت و رعایت اصول بهداشتی انجام شود

دکتر روحانی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مسوولان ۵ استان کشور:

رییس‌جمهوری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانداران، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ۵ استان، گفت: بازگشایی تدریجی مشاغل باید با دقت و رعایت کامل تمام دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی انجام شود، چون در صورت رعایت نشدن اصول بهداشتی، ممکن است این اقدام نه تنها مفید نبوده، بلکه خطرناک هم باشد.

بازگشایی تدریجی مشاغل با دقت و رعایت اصول بهداشتی انجام شود

 رییس‌جمهوری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانداران، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ۵ استان، گفت: بازگشایی تدریجی مشاغل باید با دقت و رعایت کامل تمام دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی انجام شود، چون در صورت رعایت نشدن اصول بهداشتی، ممکن است این اقدام نه تنها مفید نبوده، بلکه خطرناک هم باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ارتباط تصویری با استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری ضمن گفت‌وگو با شماری از پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های ولی‌عصر(عج) بیرجند در استان خراسان جنوبی و شهید مصطفی خمینی در ایلام، هم گفتگو و روند ارائه خدمات بهداشتی و بستری، درمان و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا و کمبودها و نیازمندی‌های این مراکز را برای ارائه خدمات بهتر به مردم بررسی کرد.
رییس‌جمهوری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان خراسان شمالی با مدیر و برخی کارگران شرکت پاک‌شیمی اترک در زمینه تولید انواع محلول‌های ضدعفونی و چگونگی تأمین حفاظت و امنیت کارگران، برای جلوگیری از ابتلاء آنها به بیماری گفت‌وگو کرد.
روحانی همچنین در گفت‌وگو با مدیر عامل سایت طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما در استان چهارمحال بختیاری که به منظور استریلیزه ماسک و تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی در منطقه اقتصادی شهرکرد فعالیت می‌کند، از تلاش‌های انجام شده در این مرکز و سایر سایت‌هایی که با رعایت اصول بهداشتی در راستای کمک به بخش بهداشت و درمان تلاش می‌کنند قدردانی کرد و با روند فعالیت این مجموعه آشنا شد.
روحانی در این ارتباط‌های ویدئو کنفرانسی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و آغاز به کار مشاغل کم‌ریسک از ۲۳ فروردین براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، خطاب به استانداران و مسئولان بهداشت و درمان استان‌ها، گفت: بازگشایی تدریجی مشاغل باید با دقت و رعایت کامل تمام دستورالعمل ها و اصول بهداشتی انجام شود، چون در صورت رعایت نشدن اصول بهداشتی، ممکن است این اقدام نه تنها مفید نبوده، بلکه خطرناک هم باشد.
رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه نباید تصور شود که این بیماری و گسترش آن به پایان رسیده است، افزود: مردم، کسبه و کارمندانی که از ۲۳ فروردین سر کار می‌روند، باید اصول بهداشتی را با دقت و حساسیت رعایت کنند و مطمئناً مراقبت فردی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری خواهد بود.
روحانی با تأکید بر اینکه موفقیت اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند مبتنی بر رعایت اصول از سوی مردم است، خاطر نشان کرد: مسئولان و دستگاه‌های ذیربط در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم به‌ویژه صدا و سیما هم باید با در نظر گرفتن برنامه‌های مناسب، اصول و نکات بهداشتی مدنظر از سوی بخش بهداشت و درمان را برای مردم توضیح
 دهند.
رییس‌جمهوری با اشاره به اعلام آمادگی استانداران برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای تحقق این کار، گفت: می‌خواهیم هم مردم از زندگی اجتماعی و کسب و کار خود دور نمانند و هم روندی که بخش بهداشت و درمان برای توقف ابتلا و شیوع کرونا در کشور داشته، دچار آسیب نشود.
وی افزود: هنوز این بیماری پیش روی ما قرار دارد و مشخص نیست که تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و لذا باید تلاش کنیم تا توأم با حفظ سلامت مردم، بتوانیم شرایط را برای تأمین زندگی آنان نیز فراهم کنیم.
 در بخش آموزش عجله ای برای
راه اندازی مدارس و دانشگاه ها وجود ندارد
رییس‌جمهوری در این ارتباط ویدئو کنفرانسی در پاسخ به درخواست استانداران در زمینه اعمال حساسیت بیشتر در امر بازگشایی مدارس تا زمانی که اطمینان از شرایط حاصل نشده، گفت: در بخش آموزش هیچ عجله‌ای برای راه‌اندازی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد، ضمن اینکه باید شرایط برای بازگشایی مدارس به گونه‌ای باشد که هم از اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی اطمینان داشته باشیم و هم بتوانیم دغدغه خانواده‌ها را در این راستا از بین ببریم.