ساعت منع تردد خودروهاي شخصي و مشكلات درراه ماندگان!

براي كنترل شيوع گسترده كروناويروس، از همان آغاز پاندمي، برخي مسئولان، با ارائه روش‌هاي مختلف، تنها دست به آزمون و خطا زده‌اند؛ هركدام از روش‌هايي كه ارائه داده‌اند، به نحوي بر تعداد مشكلات مردم افزوده است.

ساعت منع تردد خودروهاي شخصي و مشكلات درراه ماندگان!

براي كنترل شيوع گسترده كروناويروس، از همان آغاز پاندمي، برخي مسئولان، با ارائه روش‌هاي مختلف، تنها دست به آزمون و خطا زده‌اند؛ هركدام از روش‌هايي كه ارائه داده‌اند، به نحوي بر تعداد مشكلات مردم افزوده است. تازه‌ترين مشكلي كه در اين رابطه ايجاد شده وهزينه سنگيني روي دست مردم مي‌گذارد، همين ساعت
 منع تردد خودروهاي شخصي است؛ افرادي كه به اقتضادي شغلشان ناچارند تا ديروقت در محل كار بمانند و زماني كه وارد خيابان مي‌شوند و به علت ترافيك سنگيني كه طبعا بايد پليس راهنمايي ورانندگي بايد آنرا كنترل كند، به ساعت منع تردد مي‌خورند و جريمه مي‌شوند. در همين چند روزپس از بازگشتن مردم به محل كارشان، ترافيك سنگيني از ساعت 18 آغاز مي‌شود؛ ترافيكي كه به اين راحتي‌ها گره آن باز نمي‌شود و بالاخره خودروها به پيك ساعت 21 برمي‌خورند و جريمه از پي جريمه!
در حالي‌كه اغلب اين افراد، كه يا كارمندند و يا كارگر، نهايت تلاش خود را كرده‌اند كه خيلي زودتر از موعد آغاز منع تردد راه بيفتند. با اين حال گويا اين تصميم ستاد ملي مقابله با كرونا، يك پا دارد و قرار نيست در برنامه و مقررات آن،  شرايط ويژه مردمي نيز در نظر گرفته شود كه ناچارند در اين ساعت از شب هنوز در ترافيك باشند و ناخواسته جريمه شوند، جريمه‌اي 200 هزار توماني. در اين رابطه حتي فرمانده انتظامی تهران بزرگ نيز با تاکید بر این‌که جریمه ساعت ممنوعه تردد در پایتخت همچنان پابرجاست گفته:«گرچه در مواقعی و در برخی معابر ترافیک از ساعت ۲۱ تا نزدیک ۲۲ سنگین است اما شهروندان بدانند که مصوبات ستاد مقابله با کرونا لازم الاجراست و اگر حدفاصل ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در معابر تردد کنند از سوی دوربین ها و ماموران جریمه و اعمال قانون مي‌شوند.» و اين يعني هزينه يك تصميم بدون هماهنگي با ساير ارگان‎ها را طبق معمول مردم بايد بپردازند. مسلما، تفاوت چنداني بين ساعت 21 و 22 نيست، اگركه ستاد ملي مقابله با كروناويروس كوتاه بيايد و مردم و خيابان‌هاي ترافيك‌زده را از اين بحران نجات دهد.