آماده باش کامل عوامل امدادی برای بازگشایی راه‌های استان سمنان

معاون عمرانی استاندار سمنان:

معاون عمرانی استاندار سمنان از آماده باش کامل برای بازگشایی احتمالی راه‌ها با توجه به ورود سامانه کم فشار بارشی به استان خبر داد و گفت: اقدامات امدادی در گرنه‌ها انجام خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان از آماده باش کامل برای بازگشایی احتمالی راه‌ها با توجه به ورود سامانه کم فشار بارشی به استان خبر داد و گفت: اقدامات امدادی در گرنه‌ها انجام خواهد شد.
به گزارش مهر، منوچهر فخری، در نشست کمیسیون راه‌های استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه به دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسانی به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از بارش برف و کولاک شدید و جاری شدن سیلاب و کمک به در راه ماندگان و اقشار مردم دستور آماده‌باش
 داده شده است، تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی، فصل پربارشی را در زمستان پیش رو خواهیم داشت و دستگاه‌های امدادی، نظارتی و اجرایی از هم‌اکنون آمادگی برای مقابله با هرگونه بحران داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگر در مقابله با بحران و در زمان وقوع بلایای طبیعی احتمالی در سال جاری، تجربیات منفی سال گذشته تکرار شود به طور قطع مشکل مدیریتی وجود دارد و با دستگاه اجرایی متخلف برخورد خواهد شد، افزود: رایزنی‌هایی با کارشناسان نهاد ریاست جمهوری برای جذب اعتبار تکمیل جاده فیروزکوه-سمنان انجام شد و امیدواریم این طرح مهم عمرانی استان به طور کامل به بهره برداری برسد.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در بحث تکمیل جاده شاهرود-آزادشهر هم پیگیری و تلاش‌ها ادامه دارد و تکمیل این طرح در ابعاد مختلف برای توسعه استان مؤثر است، گفت: اقدامات امدادی در گردنه آهوان و دیگر نقاط برف‌گیر استان در دستور کار باشد و اجرای طرح‌های پشتیبانی برای خدمات‌رسانی به در راه‌ماندگان ناشی از وقوع برف و کولاک پیگیری شود.
فخری ابراز کرد: کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان بسیار ارزنده است و در کنار شیوع کرونا ویروس و کم شدن ترددها، اما اقدام
پلیس راه در کاهش تلفات جاده در سال جاری در استان قابل توجه است.
سال گذشته با یک بارش برف در گردنه
خوش ییلاق شاهرود تا مدت‌ها راه برای تردد وسایل نقلیه بسته بود همچنین دو سال پیش بارش برف در کالپوش نیز زندگی مردم را مختل کرد به نحوی که بعد از بارش برف و رانش زمین هنوز هم عده‌ای در حسرت خانه‌های از دست داده خود هستند.