۲۴ معدن راکد در استان هرمزگان فعال شد

مدیرکل امور استان‌های وزارت صمت:

مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعال سازی ۲۴ معدن راکد در نه ماهه سال‌جاری در استان هرمزگان خبر داد.

۲۴ معدن راکد در استان هرمزگان فعال شد

مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعال سازی ۲۴ معدن راکد در نه ماهه سال‌جاری در استان هرمزگان خبر داد.
به گزارش مهر، ایرج حسن پور در نشست شورای هم‌خانواده سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از ۴۰ سال است در تحریم هستیم که این تحریم ها باعث شده است در خیلی از زمینه ها پیشرفت کنیم و کشوری نبودیم که تسلیم زورگویان شویم و این را در عمل نشان داده ایم.
وي استان هرمزگان را یکی از استان‌های تجاری کشور برشمرد و بیان داشت:این استان جزو استان‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود و وجود طرح‌های ملی در این استان شرایط و وضعیت این استان را با استان‌های دیگر متفاوت کرده است.
وی افزود:پروژه های بسیار خوبی در هرمزگان در حوزه صنعت و معدن آغاز شده و در حال انجام است که نشان می‌دهد استان هرمزگان در مسیر توسعه قرار گرفته است.
مدیرکل امور استان های وزارت با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان هرمزگان گفت: در این استان در
 ۹ ماهه سال‌جاری ۱۶ فقره پروانه
 بهره برداری صادر شده است که به نسبت سال گذشته ۴۵ درصد رشد در صدور، ۲۳۵ درصد در سرمایه گذاری و
۱۷۱ درصد در ذخیره قطعی شاهد هستیم.
حسن پور از فعال سازی ۲۴ معدن راکد در نه ماهه سال‌جاری در این استان خبر داد و گفت: با فعال‌سازی این معادن زمینه اشتغالزایی ۳۰۹ نفر با رشد سرمایه گذاری ۴۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته فراهم شده است که نشان از تلاش شبانه روزی همکاران در استان هرمزگان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از مهمترین جلسات که در آن مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، معدنی و کشاورزی مطرح می شود جلسات کارگروه رفع موانع تولید است که در این استان از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۶۰ جلسه برگزار شده است که حاصل آن ۵۴۳ مصوبه برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی داشته که از این تعداد ۲۵۴ مصوبه اقدام شده است و ۲۷۱ مصوبه در دست اقدام می باشد که در این راستا ۲۷۴ پرونده واحدهای مشکل دار در این جلسات مطرح و بررسی شده است.
مدیرکل امور استان های وزارت اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۶۶ واحد در استان هرمزگان با
سرمایه گذاری بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۷۰۰ نفر احیا شده است که سهم صنعت ۳۰ واحد، معدن ۱۶ واحد و کشاورزی ۲۰ واحد است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری با برطرف شدن مسائل و مشکلات آنها این رقم به ۸۰ واحد برسد.
  در ۹ماهه سال‌جاری، ۱۱۰ میلیون تن کالا بین ایران و کشورهای مختلف جهان مبادله شد
حسن پور در ادامه به صادرات غیرنفتی اشاره نمود و گفت: در ۹ماهه سال‌جاری، ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف جهان مبادله شد که سهم صادرات ۸۵،۲ میلیون تن به ارزش ۲۵ میلیارد و یکصد میلیون دلار بود.
مدیرکل امور استان های وزارت افزود: این میزان صادرات با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ و تحریم‌های ظالمانه آمریکا نشانه تلاش و همت دست‌اندرکاران حوزه صادرات و همچنین تولیدکنندگان کشورمان است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های باقی‌مانده از سال همچنان به روند افزایشی خود ادامه دهد.