استقرار موتورولانس‌ها در ايستگاه‌هاي مترو

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران گفته است: « طی هماهنگی‌هایی که انجام شد از تعدادی از ایستگاه‌های مترو بازدید صورت گرفت تا موقعیت آن‌ها بررسی شود.



معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران گفته است: « طی هماهنگی‌هایی که انجام شد از تعدادی از ایستگاه‌های مترو بازدید صورت گرفت تا موقعیت آن‌ها بررسی شود.
 با بررسی‌هایی که صورت گرفت موقعیت مکانی در پنج ایستگاه از جمله ایستگاه آزادی، ارم سبز، میدان صنعت و میدان شهدا در اختیار ما قرار داده شد تا بتوانیم موتورولانس‌ها را در محل مستقر کنیم. اختصاص فضای مناسبی برای استقرار نیروها در ایستگاه متروی علی‌آباد هم در دست اقدام است.»
 فعلا قرار است در پنج ايستگاه منتخب مترو، نيروهاي اورژانس به‌طور دائمي مستقر شوند. اين در حاليست كه در طي سال‌هاي متمادي، استقرار و حضور اين نيروها در ايستگاه‌هاي مترو، به‌شدت لازم بود. زيرا گاهي به دليل سقوط برخي بر روي ريل و مسير قطار به دليل اقدام به خودكشي و يا ازدحام مردم و نيز حوادثي كه براي خود قطارها در مسير اتفاق مي‌افتد، مثل خارج شدن از ريل يا برخورد با قطار ديگر، دچار آسيب‌هايي مي‌شوند كه اگر نيروي اورژانسي در محل حضور داشته باشد مي‌توان با سرعت بيشتري نسبت به نجات اين افراد اقدام كرد.
 از سوي ديگر، به دليل ازدحام بيش از حد مسافر در قطارهاي مترو، به‌ويژه در ساعات پيك، برخي از مسافران، به دليل تحت فشار قرارگرفتن دچار تنگي نفس و مشكلات تنفسي ديگر و قلبي شده حالت غش به آنان دست مي‌دهد كه طبعا با اطلاع مسافران قطار در ايستگاه بعدي توقف مي‌كند و اين مسافران بدحال از قطار خارج مي‌شوند، اما عملا راه چاره‌اي جز رساندن آنان به يك درمانگاه يا بيمارستان وجود ندارد. اما در صورت استقرار اورژانس در ايستگاه‌هاي مترو، مي‌توان به سرعت به چنين افرادي رسيدگي كرده و از حاد شدن مشكل آنان جلوگيري
كرد.
بنابراين بايد استقرار تدريجي اورژانس در ايستگاه‌هاي مترو را به
فال نيك گرفت واميد آن داشت كه بر تعداد ايستگاه‌هاي منتخب افزوده شده و رفته‌رفته درتمام ايستگاه‌هاي مترو، نيروهاي اورژانسي مستقر شوند.