۱۱۰ واحد تولیدی آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی: ۱۱۰ واحد تولیدی آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت

تبریز-توفیقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جهش تولید ۱۱۰ واحد تولیدی استان دوباره به چرخه تولید بازگشتند و با این کار جایگاه شغلی حدود ۲ هزار نفر تثبیت شد.
امین زاده، افزود: در ابتدای سال جاری بازگرداندن ۱۰۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید پیش بینی شده بود که این تعداد به ۱۵۰ واحد تولیدی افزایش یافت که در ستاد تسهیل استان مشکلات ۱۱۰ واحد تولیدی برطرف شد و به چرخه تولید بازگشتند.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۹۰۰ طرح ایجادی و توسعه ای در سطح استان در حال اجراست، یادآوری کرد این طرح‌ها براساس پیشرفت تا ۲۵ درصد، ۲۵ تا ۵۰ درصد، ۵۰ تا ۷۵ درصد و بالاتر از ۷۵ درصد
 تقسیم بندی شده اند که اولویت اصلی تسریع در راه اندازی ۸۰۰ طرح بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این طرح‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه می شود، گفت: با راه اندازی این واحدها ۴۳ هزار جایگاه شغلی جدید در سطح استان ایجاد می‌شود. 
امین زاده، ادامه داد:هم اکنون چهار هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۱۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این استان فعال است که
۹۰ درصد آنها در دست بخش خصوصی است.
وی اظهار داشت:در این استان ۵۹ شهرک صنعتی و پنج شهرک تخصصی غیردولتی از جمله در زمینه تولید شیشه، صنایع تبدیلی کشاورزی، برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند.