آموزش‌وپرورش آنلاين و كمبود دستگاه‌هاي مورد نياز

با ورود به دوران بحراني كروناويروس، قرنطينه شامل حال اكثر دانش‌آموزان كشور شد، براين اساس، درجهت ادامه‌داشتن آموزش، وزارت آموزش‌وپرورش برنامه و اپليكيشني طراحي كرد كه بر اساس آن دانش‌آموزان بتوانند در خانه و توسط دستگاه‌هايي مانند اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها، و به‌واسطه اينترنت، به شبكه متصل شده و از آموزش آموزگاران خود بهره‌مند شوند. در اين ميان اما همانگونه كه انتظار مي‌رفت، پاي يك مشكل اساسي به ميان آمد، بسياري از دانش‌آموزان، گوشي و يا تبلت نداشتند، البته برخي خانواده‌ها با توجه به توان خود اين وسائل را به هرطريقي براي فرزندان خود تهيه كردند-برخي حتي قسطي!- اما ساكنان مناطق محروم كشور در حد قسطي هم نتواستند اين ابزار را براي فرزندان خود تهيه كنند. چنين شد كه طبق برخي گزراش‌ها برخي از اين دانش‌آموزان ناچار از ترك تحصيل، ورود به بازار كار و ازدواج اجباري در كودكي شدند. در حالي‌كه در بسياري از خانواده‌هاي توانمند، معمولا گوشي‌ها و تبلت‌هايي وجود دارند كه يا از مد افتاده‌اند يا مشكلي پيدا كرده و مورد استفاده قرار نمي‌گيرند؛ آموزش‌و‌پروش مي‌توانست با يك فراخوان، اين دستگاه‌ها را جمع‌آوري و تعميركرده و در اختيار دانش‌آموزان محروم قرار دهد، كاري كه البته برخي خيرين در ابتدا انجام دادند ولي به‌واسطه تورم و گراني، اين داستان نيمه‌تمام ماند. اينك بنا براعلام آموزش‎وپرورش در طرح هدایت درباره میزان مورد نیاز تبلت دانش‎آموزی تعداد پنج میلیون ابزار آموزشی براي اين دانش‌آموزان مورد نیاز است.

با ورود به دوران بحراني كروناويروس، قرنطينه شامل حال اكثر دانش‌آموزان كشور شد، براين اساس، درجهت ادامه‌داشتن آموزش، وزارت آموزش‌وپرورش برنامه و اپليكيشني طراحي كرد كه بر اساس آن دانش‌آموزان بتوانند در خانه و توسط دستگاه‌هايي مانند اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها، و به‌واسطه اينترنت، به شبكه متصل شده و از آموزش آموزگاران خود بهره‌مند شوند. در اين ميان اما همانگونه كه انتظار مي‌رفت، پاي يك مشكل اساسي به ميان آمد، بسياري از دانش‌آموزان، گوشي و يا تبلت نداشتند، البته برخي خانواده‌ها با توجه به توان خود اين وسائل را به هرطريقي براي فرزندان خود تهيه كردند-برخي حتي قسطي!- اما ساكنان مناطق محروم كشور در حد قسطي هم نتواستند اين ابزار را براي فرزندان خود تهيه كنند. چنين شد كه طبق برخي گزراش‌ها برخي از اين دانش‌آموزان ناچار از ترك تحصيل، ورود به بازار كار و ازدواج اجباري در كودكي شدند. در حالي‌كه در بسياري از خانواده‌هاي توانمند، معمولا گوشي‌ها و تبلت‌هايي وجود دارند كه يا از مد افتاده‌اند يا مشكلي پيدا كرده و مورد استفاده قرار نمي‌گيرند؛ آموزش‌و‌پروش مي‌توانست با يك فراخوان، اين دستگاه‌ها را جمع‌آوري و تعميركرده و در اختيار دانش‌آموزان محروم قرار دهد، كاري كه البته برخي خيرين در ابتدا انجام دادند ولي به‌واسطه تورم و گراني، اين داستان نيمه‌تمام ماند. اينك بنا براعلام آموزش‎وپرورش در طرح هدایت درباره میزان مورد نیاز تبلت دانش‎آموزی تعداد پنج میلیون ابزار آموزشی براي اين دانش‌آموزان مورد نیاز است. 
اما در اين‌جا اشاره به يك مدل رفتاري خاص لازم است؛ یک شرکت انگلیسی لپتاپ‌ها، گوشي‌ها و تبلت‌هاي قدیمی و مستهلک را از مردم گرفته، به‌صورت رایگان تعمیر كرده و به کودکان خانواده‌های کم‌بضاعت اهدا می‌کند! اين شركت تا كنون 750 دستگاه را کامل تعمیر کرده و به دانش‎آموزان تحویل داده! این کارخیر، علاوه بر افزايش شهرت و مشتريان، مزیت دیگر هم برای این شرکت داشته؛ مهارت نیروها افزایش يافته تا بتوانند از قطعات قديمي استفاده كرده و دستگاه‌هاي قدیمی را با تعویض قطعات تعمیر کنند.