مدرسه‌سازی نقطه شروع پیشرفت و تعالی جامعه است

وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه‌سازی نقطه شروع پیشرفت و تعالی جامعه است


وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه آموزش عمومی در یک جامعه در حد یک اصلاح بزرگ اجتماعی است و کسانی که برای بسط و گسترش علم و دانش فعالیت می‌کنند، مصلحان اجتماعی هستند.
به گزارش مهر، محسن حاجی میرزایی در جلسه کلنگ زنی
 ۲۰۰ باب مدرسه در نقاط صعب العبور سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: مدرسه سازی کاری بسیار بزرگ و ارزشمندی در جامعه است چرا که مدرسه کانون زندگی و نقطه شروع پیشرفت و تعالی در یک جامعه محسوب می‌شود.
وی به موضوع فریضه علم در دیدگاه نظری شهید مطهری اشاره کرد و گفت: بر اساس این دیدگاه توسعه آموزش عمومی در یک جامعه از اوجب واجبات است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آنچه برای پایداری و اقتدار یک جامعه لازم است، دانش است.، ادامه داد: به عقیده شهید مطهری توسعه آموزش‌های عمومی در حد یک اصلاح بزرگ اجتماعی است بنابراین کسانی که در زمینه بسط و گسترش علم و دانش کار می‌کنند مصلحان اجتماعی هستند.
وی افزود: وقتی به تعالیم قرآن توجه می‌کنیم عظمت کار آموزشی آشکار می‌شود چرا خداوند زمانی که در مقام تعلیم انسان است خود را اکرم یعنی کریم‌ترین کریمان معرفی می‌کند.
حاجی میرزایی بیان کرد: همه طرح‌های عمرانی و ساخت و سازی که در عرصه‌های مختلف صنعت و کشاورزی و خدمات رخ می‌دهد هر چند طرح‌های مهمی هستند اما هیچکدام به اهمیت مدرسه‌سازی نمی‌رسند چرا که مدرسه کارخانه انسان‌سازی است و از شرافت بالا و والایی برخوردار است.
وی تصریح کرد: نتیجه مدرسه‌سازی، پرورش انسان است و به همین دلیل هیچ کار دیگری از این عظمت برخوردار نیست.
وزیر آموزش و پرورش افزود: کسانی که برای توسعه آموزش در جامعه تلاش می‌کنند انقلابی‌ترین افراد هستند چرا که انقلاب حقیقی اتفاقی است که در روح و جان آدم‌ها رخ می‌دهد و آنان را متحول می‌کند.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌مندی همه آحاد ملت ایران از مسیر آموزشی یکسان اشاره کرد و گفت: آموزش حق عمومی است که همه باید از آن برخوردار باشند؛ همه کسانی که از این فرصت محروم هستند باید از آن برخوردار شوند.
حاجی میرزایی اظهار کرد: برقراری عدالت رسالت مشترک همه
 انبیای الهی است و مهمترین نقطه در رسیدن به عدالت برخورداری از فرصت‌های آموزشی است. وقتی فرصت آموزشی درست توزیع شود همه چیز درست توزیع خواهد شد.
وی افزود: نمی‌توان برای رسیدن به عدالت از مسیر دیگری عبور کرد چرا که در مدرسه انسان جان می‌گیرد و می‌تواند نقش‌آفرینی کند و
روی پای خود بایستد و این کار بسیار مهمی است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از نظر افزایش امکانات، اعتبارات و منابع قدم‌های بزرگی در سیستان و بلوچستان برداشته شده است که تناسبی با جمعیت این استان ندارد بلکه به تناسب محرومیت آن است.
وی تصریح کرد: این کار را استمرار می‌دهیم تا همه دانش آموزان این سرزمین از مسیر مطلوب آموزشی برابر برخوردار شوند.