کاستی در بخش حمل‎ونقل عمومی و قصور ادامه‌دار مردم

این‌که بالاخره مجریان طرح ترافیک، از بلندای اصرار و تاکید خود در اجرای این طرح، حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان و به دلیل پیک فاجعه‌بار کرونا، کوتاه آمدند، یک اتفاق خجسته بود. اما گویا چنین کوتاه آمدنی، آنچنان که به‌نظر می‌رسد، تا حدودی با نارضایتی و گله‌مندی مجریان حامی این طرح همراه بوده است؛ چنانچه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران می‌گوید:«لغو و تعطیلی طرح ترافیک تاثیر چندانی بر کاهش مسافر در حوزه مترو و اتوبوس نداشته است.»

کاستی در بخش حمل‎ونقل عمومی و قصور ادامه‌دار مردم

این‌که بالاخره مجریان طرح ترافیک، از بلندای اصرار و تاکید خود در اجرای این طرح، حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان و به دلیل پیک فاجعه‌بار کرونا، کوتاه آمدند، یک اتفاق خجسته بود. اما گویا چنین کوتاه آمدنی، آنچنان که به‌نظر می‌رسد، تا حدودی با نارضایتی و گله‌مندی مجریان حامی این طرح همراه بوده است؛ چنانچه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران می‌گوید:«لغو و تعطیلی طرح ترافیک تاثیر چندانی بر کاهش مسافر در حوزه مترو و اتوبوس نداشته است.» 
ممکن است این طرح، تاثیر چندانی در کاهش مسافران در حوزه حمل‌ونقل عمومی نداشته باشد، اما اصرار در تعلیق این طرح حداقل تا وقتی درگیر بحران کرونا هستیم، برای کاهش مسافران نبود، بلکه برای کاستن از تراکم و تزاحم و چهره به چهره بودن مسافران در مترو و دیگر وسايل نقلیه عمومی بود که تقریبا این اتفاق افتاد و از قضا با این‎که هنوز بسیاری از مردم، از وسايل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، اما از آن میزان تراکم که موجب می‌شد فاصله فیزیکی مسافران به حداقلِ میزان حتی معمولی برسد، کاسته شده است؛ این‌را گزارش‌های میدانی و آنانی‌که مسافران ثابت این وسايل نقلیه عمومی هستند ثابت می‌کنند.
اما مجریان طرح ترافیک وعده داده‌اند از ۲۵ اردیبهشت ماه روال عادی طرح ترافیک عملیاتی و اجرا می‌شود؛ بنایراین با بازگشایی صنوف یک و دو و لاجرم افزایش تردد در شهر و اجرای طرح ترافیک و در حالی‌که به گفته مسئولان در ستاد مقابله با کرونا، هنوز یک ماهی تا خروج از پیک چهارم در پیش داریم، باید منتظر بروز پیک‌های بعدی هم باشیم. اما چه باک؛ در حالی‌که تا ده روز پیش با دورقمی بودن تعداد فوتی‌ها، بسیاری از شهرها، قرمز بودند و اکنون با سه رقمی بودن فوتی‌ها، نارنجی شده‌اند، و برخی مسئولان ذیربط و غیرذیربط اصرار بر عادی‌انگاری دارند، هنوز و همچنان می‌توان «مردم» را تمام موارد مقصران اصلی معرفی کرده و هیچ انتقادی از نحوه مدیریت و کمبود وسايل نقلیه عمومی و نبود امکان تعمیر وسايل نقلیه‌ای که به علت نقص فنی، به ناچار از رده خارج می‌شوند، نکرد.