چرا گاهی باید به برندهای معروف غذایی و دارویی هم شک کرد؟

برخی برندهای-مارک‌ها- غذایی و دارویی چرا بیشتر از بقیه مشهور می‌شوند و مردم توجه و گرایش بیشتری نسبت به آنان دارند؟ دقیقا به این دلیل که مصرف‌کنندگان در طی سالیان طولانی متوجه شده‌اند که برندهای معروف، معمولا محصولات با کیفیت‌تری ارائه می‌دهند، هم از نظر بهداشتی و هم از نظر طعم و مزه. تهیه محصولات غذایی یکی از مهم‌ترین خریدهایی است که همه ما به‌صورت روزانه یا هفتگی انجام می‌دهیم. کیفیت محصولات غذایی که انتخاب می‌کنیم ارتباط مستقیمی با سلامتی آنها می‌تواند داشته باشد.



برخی برندهای-مارک‌ها- غذایی و دارویی چرا بیشتر از بقیه مشهور می‌شوند و مردم توجه و گرایش بیشتری نسبت به آنان دارند؟ دقیقا به این دلیل که مصرف‌کنندگان در طی سالیان طولانی متوجه شده‌اند که برندهای معروف، معمولا محصولات با کیفیت‌تری ارائه می‌دهند، هم از نظر بهداشتی و هم از نظر طعم و مزه. تهیه محصولات غذایی یکی از مهم‌ترین خریدهایی است که همه ما به‌صورت روزانه یا هفتگی انجام می‌دهیم. کیفیت محصولات غذایی که انتخاب می‌کنیم ارتباط مستقیمی با سلامتی آنها می‌تواند داشته باشد.
به همین منظور باید هنگام خرید موادغذایی دقت زیادی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین برند موادغذایی را برای خود تهیه کنیم تا در سلامتی ما مشکلی به ایجاد نشود. بسیاری از برندهای معروف مواد غذایی خارجی  وجود دارند که شما با کمی پرس‌وجو می‌توانید از کیفیت بالای محصولات آنها آگاه شوید.
اکثر افراد نیز هنگام خرید محصولات غذایی در بیشتر مواقع به دنبال بهترین برند در بازار هستند. با تهیه بهترین محصول غذایی می‌توان علاوه بر طعم خوب، سلامتی خود را پس از استفاده از این گونه محصولات نیز تضمین کرد.
اما گاهی اتفاقات خاصی موجب می‌شود که حتی مصرف‌کنندگان وفادار برخی برندهای جهانی، دچار شک و تردید شوند و در پی راستی‌آزمایی صحت و سلامت آن‌چه مصرف می‌کنند برآیند؛ که البته روش کاملا درستی است؛ چرا که ممکن است با تغییر و تبدیل‌ها در کادر مدیریت و اداره‌کنندگان این برندها که معمولا قدمت زیادی هم دارند، تغییراتی در پروسه تولید ایجاد شود که بر کیفیت نهایی محصول تاثیر بگذارد. پس لازم است هرازگاهی متخصصان وارد میدان شوند و این پای برندها را هم به آزمایشگاه‌های خود بکشانند.
به‌عنوان نمونه یکی از غول‌های غذایی جهان، که انواع غذای کودک و قهوه و شکلات و نوشیدنی تولید می‌کند، مدتی است اعلام کرده پس از ارائه سند داخلی که در سراسر جهان خبرساز شده در تلاش است تا راهبرد جدید بهداشتی ایجاد کند. بر اساس این سند تقریبا دو سوم محصولات این برند بزرگ جهانی فاقد ارزش تغذیه هستند!این سند داخلی که در اوایل سال جاری بین مدیران ارشد شرکت فوق ردوبدل شد، نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد از نمونه‌های اصلی مواد غذایی و نوشیدنی «اصول شناخته‌شده بهداشت» را برآورده نمی‌کنند.
این مسئله در مورد یک برند بسیار بزرگ جهانی است که خود مسئولان این شرکت پس از تهیه‌ی گزارش‌های فراوان صحت آن‌را تائید کرده‌اند. ما در کشورمان چند برند قابل اطمینان با مشتریان پروپا قرص داریم که کیفیت خاص محصولات‌شان موجب شده همواره سراغ آن‌ها بروند؟ بدیهی است با توجه به شرایط خاص اقتصادی و مشلات عدیده در واردات مواد اولیه، نمی‌توان حتی به برندهای معتبر هم اطمینان کرد و هر از گاهی باید مصرف‌کنندگان مقایسه‌ای بین محصولات دیگر هم به عمل آورند، تا این شبهه را حداقل برای خود برطرف کنند که مبادا، آن شرکت یا برند معتبر، با سوءاستفاده از سابقه خود، به تولیداتش آب بسته و در نهان از کیفیت محصولاتش کاسته باشد.