طراحی و جانمایی مخازن اضطراری آب با توجه به پیش‌بینی وقوع حوادث احتمالی

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند:

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند از طراحی و جانمایی مخازن اضطراری آب در شهر دماوند با توجه به پیش‌بینی وقوع حوادث احتمالی خبر داد و گفت:مصرف آب شرب شهر دماوند در ماه جاری نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.


رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند از طراحی و جانمایی مخازن اضطراری آب در شهر دماوند با توجه به پیش‌بینی وقوع حوادث احتمالی خبر داد و گفت:مصرف آب شرب شهر دماوند در ماه جاری نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرنگارآفرینش،  مراد فرحت در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند اظهار داشت: در زمینه مدیریت بحران در شرکت
 آب و فاضلاب، پیش‌بینی مخازن اضطراری برای آب طراحی و جانمایی شد، اما نیاز به تملک زمین داریم که در این خصوص با مسکن و شهرسازی مکاتبات و اقداماتی صورت گرفته و محل مخازن مشخص شده است.‌
وی در خصوص چاه‌های اضطراری برای زمان بحران افزود: چاه‌های موجود اکثراً عمیق هستند و زلزله می‌تواند به آنها آسیب برساند و بخشی از منابع طبیعی آب را از دست بدهیم از این رو نیاز است چاه‌های مختص زمان بحران حفر شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند عنوان کرد: آمادگی حفر چاه را داریم تا در اختیار امور آب قرار گیرد و در زمان اتفاقات از آن بهره‌برداری شود.
وی ادامه داد: یک دستگاه شیر قطع اضطراری در مخزن 5000 مترمکعبی نصب شده است که مجهز به سنسور زلزله است و در زلزله بالای 6 ریشتر که تأسیسات و شبکه‌های آب شهری دچار مشکل می‌شوند، این شیر عمل می‌کند.
فرحت با بیان اینکه در حال حاضر با بحران آب شرب مواجه هستیم، تصریح کرد: مصرف آب شرب در ماه جاری نسبت به سال گذشته 35 درصد در شهر افزایش داشته است که بیماری کرونا و گرمای زودهنگام موجب افزایش مصرف آب شده و تأسیسات آب‌رسانی موجود پاسخگوی این نیاز نیست.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند گفت: تأسیسات موجود قدیمی هستند و بارگذاری جمعیت براساس طراحی شبکه‌ها اتفاق نیافتاده است، همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب توسط مشترکین بسیار ضروری است و از مصرف آب در پایان هفته جدا خودداری شود.
فرحت تصریح کرد: در طول هفته از روزهای چهارشنبه مصرف آب تا دو و نیم برابر افزایش می‌یابد و ذخایر پاسخگوی این نیاز نیست و ممکن است با قطع آب مواجه شویم که با وجود کرونا یک تهدید به شمار می‌رود.
وی در خصوص تجهیزات آتش‌نشانی گفت: از 110 کد آبادی در شهرستان دماوند 25 روستا تحویل آبفای روستایی بودند که حالا تحویل آبفای شهری شده‌اند و در محدوده همان شهر هستند؛ این روستاها می‌توانند محل شیر هیدرات آتش‌نشانی را جانمایی کنند و انشعاب موردنیاز نصب شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند عنوان کرد: حدود 30 شیر براساس استانداردهای شهرداری در شهر وجود دارد و 60 شیر آتش‌نشانی دفنی نیز در سطح شهر دماوند وجود دارد و در سایر شهرها نیز وجود دارند.