همیشه در جهت حفظ منافع ملی حرکت می کنم

مهرداد علیقارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز :

مسابقات جهانی تنیس روی میز در شرایطی در هیوستون آمریکا برگزار شد که تیم تنیس روی میز ایران با سه نماینده در این مسابقات حضور داشت و مهمتر اینکه ، اهدای مدال بخش دوبلاین مسابقات نیز توسط رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان انجام شد.

 

 


 


مسابقات جهانی تنیس روی میز در شرایطی در هیوستون آمریکا برگزار شد که تیم تنیس روی میز ایران با سه نماینده در این مسابقات حضور داشت و مهمتر اینکه ، اهدای مدال بخش دوبلاین مسابقات  نیز توسط رئیس فدراسیون تنیس روی میز  کشورمان انجام شد.
البته این مسابقات حواشی هم برای فدراسیون داشت. اینکه ویزای رئیس فدراسیون دیر صادر شد و از سوی دیگر، نیما عالمیان نیز به دلیل حضور نداشتن در بخش انفرادی، انتقادهایی را به مسئولان فدراسیون انجام داد.
حضور در این رقابت‌ها و همچنین شرایط تنیس روی میز ایران باعث شد به سراغ مهرداد علیقارداشی، رئیس فدراسیون برویم که دومین دوره حضور خود را به عنوان رئیس تجربه می‌کند. در این مدت، موفقیت‌هایی کسب شده و انتقادهایی هم به عملکرد وی وجود دارد. هرچند معتقد است با کسی دشمنی ندارد و تنها منافع ملی را در کارها در نظر می‌گیرد.
بخش هایی از گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با مهرداد علیقارداشی را می‌خوانید:
 رقابت‌ها چطور بود؟
خوشبختانه بچه ها عملکرد خوبی داشتند و رنکینگی که منتشر شد، این را ثابت کرد.
 نیما عالمیان از اینکه در بخش انفرادی حضور نداشت، از فدراسیون گلایه داشت. ماجرا چه بود؟
من با نیما صحبت و او را توجیه کردم. ما هیچ ایمیلی دریافت نکرده بودیم که می‌تواند در بخش انفرادی شرکت کند. به ما گفته بودند دو سهمیه و ما هم به همین منظور انتخابی برگزار کردیم. نیما هر زمانی که به فدراسیون بیاید، ایمیل را به او نشان می‌دهیم یا پاسخ ایمیل را برایش می‌فرستیم تا متوجه شود.
 نوشاد هم در مصاحبه ای از فدراسیون انتقاد کرده و صحبت از رها شدن زده کرده است.
او هم نظرش را گفته است و ما احترام می‌گذاریم اما کسی را رها نکردیم. خیلی از افراد هم صحبت هایی را می‌کنند و نظرشان را می‌گویند. برخی معتقدند بیشتر توجهات به بزرگسالان است و به رده پایه کمتر اما تا زمانی که من هستم، خودم تشخیص می‌دهم که توجهات چقدر باشد. خودمان و جامعه تنیس روی میز می‌داند که یک پنجاهم فدراسیون های دیگر امکانات داشته ایم و نتایج مان هم مشخص است.
 یک پنجاهم؟
به نسبت نرخ ارز می‌گویم. نسبت به اوایل دهه 70، 80 قیمت دلار 118 برابر شده و عملکرد ما هم هزار برابر نسبت به آن زمان بهتر شده است.
 بودجه تان چند برابر شده است؟
آن زمان 500 میلیون بود و حالا 3 میلیارد شده است. البته این مشکلات اقتصادی برای همه مردم است. وقتی این وضعیت وجود دارد، اولویت ها هم فرق می‌کند. با این حال، ما باید بودجه خود را مدیریت کنیم. از اسفند گذشته تاکنون حدود 6، 7 مسابقه بزرگسالان شرکت کردیم. در رده های سنی دیگر هم چند اعزام مانند پرتغال، عمان و اردن داشتیم.
 در فدراسیون های دیگر اعزام ها چطور است؟
در میان 52 فدراسیون موجود، تنیس روی میز در رتبه اول قرار دارد و اعزام هایمان از همه رشته های دیگر بیشتر است. در جلسات شورای برون مرزی که می‌رویم، این موارد را می‌بینیم و مقایسه می‌کنیم.
خانم پریسا صمدی عضو کمیته علوم ورزشی فدراسیون جهانی شد. چطور او را معرفی کردید.
خودش بازیکن تیم ملی بوده و متخصص قلب است. وقتی این رزومه را داشته باشید، قطعا انتخاب می‌شوید. شاید هر کسی دیگر را معرفی می‌کردیم، انتخاب نمی‌شد. ما تمام تلاشمان را می کنیم که بر نفس خودمان غلبه کنیم و منافع ملی را ببینیم.
 اما برخی معتقدند شما نفرات نزدیک به خودتان را معرفی می‌کنید؟
هرکسی که شایسته باشد را معرفی می‌کنیم و قرار نیست همه هم موافق رئیس فدراسیون باشند. اگر کسی شایستگی داشته باشد و معرفی نکنیم، ظلم به تنیس روی میز است. مگر قرار است چند سال پشت این میز بنشینیم؟ قبل از ما رفتند و ما هم می‌رویم، اما اگر کسی خوب کار کرده باشد، به نیکی از او یاد می‌کنند.
 به نظر می رسد باید یک آشتی ملی بین اهالی آن به وجود بیاید.
ما با کسی قهر نیستیم و دشمنی نداریم، اما اینطور نباشد که کسی به فدراسیون بیاید و شرط بگذارد که فلانی را بیرون کن و فرد دیگری را بیاور. ما دوست داریم همه با هم کار کنیم و حاشیه را کم کنیم و دوستی‌ها را بیشتر کنیم. من همیشه سعی می‌کنم ببینم منافع ملی کجاست و به سمت آن قدم بردارم.