صادرات فرآورده های چاپی در خراسان رضوی از مرز ده هزارمیلیارد ریال گذشت

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی :

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از صادرات بیش از ده هزارمیلیارد ریال فرآورده های چاپی غیر کتاب در این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 


مشهد-خبرنگار آفرینش
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از صادرات بیش از ده هزارمیلیارد ریال فرآورده های چاپی غیر کتاب در این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
جلیل سروری سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت : در راستای اجرایی شدن شعارسال ۱۴۰۰ مبنی بر" تولید،پشتیبانی‎ها و مانع زدایی‎ها " در سال گذشته مجموعا از نظر ریالی مجوز چاپ وصادرات ده هزار و ششصد و بیست و چهار میلیارد ریال محصولات و فرآورده های چاپی و بسته بندی از استان خراسان رضوی به خارج از کشور صادر گردیده است.
وی ادامه داد:استان خراسان رضوی با داشتن بیش اژ 400واحد چاپی، فعال وتنوع در نوع چاپ‎های تخصصی ،با وجود کارشناسان متخصص و با تجربه، جدیدترین دستگاه‎های صنعت چاپ و مدیران فعال درپاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری و رونق تولیدات کشور تلاش خود را برای ایجاد بازارهای جدید در کشورهای همسایه افزون نموده و تهدید بحران
تحریم های ظالمانه را به فرصت بدل نموده و با ارائه بهترین خدمات چاپی توانسته است تا سهم عمده ای در ارزآوری برای کشور داشته باشد.
بر همین اساس محصولات چاپی صادرشده شامل: انواع کارتن خالی چاپ(کیک،آبمیوه،تخم مرغ،صابون،شکلات،،ویفر،بیسکوئیت و...) ،جعبه مقوایی چاپی(جعبه شیرینی) ، سلفون، لفاف،پاکت، لیبل، برچسب،پاکت آبمیوه و..، پاکت مقوایی، انواع کفی کارتن ،کیسه خالی سیمان و نیز درب بطری آب و نوشابه بوده است.
وی ادامه داد: محصولات چاپی یادشده به کشورهای آسیای میانه ازجمله افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و نیز عراق و برخی از کشورهای اروپایی صادر گردیده است .