بورسیه ۴ میلیون دلاری برای نابغه ۱۸ ساله

یک دانش‌آموز ۱۸ ساله موفق شده است تا پذیرش ۲۷ دانشگاه را دریافت کند و پیشنهاد بورسیه تا چهار میلیون دلار را داشته باشد.



یک دانش‌آموز ۱۸ ساله موفق شده است تا پذیرش ۲۷ دانشگاه را دریافت کند و پیشنهاد بورسیه تا چهار میلیون دلار را داشته باشد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، "جاناتان واکر"
(Jonathan Walker)، دانش‌آموز مقطع دبیرستان در پاناما سیتی، پس از درخواست دادن و دریافت پذیرش در ۲۷ دانشگاه، آینده درخشانی پیش رو دارد.
در میان ۲۷ دانشگاهی که او را پذیرفته‌اند، نام موسسات مجموعه "آیوی لیگ" مانند ییل، هاروارد استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست به چشم می‌خورد. پیشنهادهای بورس تحصیلی او در مجموع به بیش از چهار میلیون دلار می‌رسد.
واکر، دوره‌های سطح کالج را در دوران راهنمایی و دبیرستان خود گذرانده است. این دوره‌ها، برنامه درسی همه رشته‌ها را پوشش می‌دهند و به دانش‌آموزانی که چندین ارزیابی را پشت سر می‌گذارند، امتیازات کالج را اعطا می‌کنند. واکر پس از سال‌ها تلاش، فقط برای مدارسی درخواست داد که می‌توانست در آنها واقعا شاد باشد.
واکر ۱۸ ساله گفت: تعجب کردم که دیدم آنها به حضور من علاقمند هستند، می‌خواهند من در موسسه آنها شرکت کنم و به من پیشنهاد پذیرش می‌دهند. این تعجب در اثر هیجان بود.
علاوه بر این، واکر چندین استعداد دارد. او از ورزش لذت می‌برد، عضو تیم فوتبال مدرسه است و علاوه بر فعالیت‌های فوق برنامه و حفظ زندگی اجتماعی، یک مخترع درخشان نیز هست.
واکر در مصاحبه‌ای گفت که می‌خواهد به مردم کمک کند زیرا همیشه به ایجاد فناوری‌هایی تمایل داشته است که بتوانند به افراد نیازمند کمک کنند. او همراه با یک شریک در حال کار کردن روی یک دستگاه مچی است که به ناشنوایان و نابینایان کمک می‌کند تا بهتر با مردم ارتباط برقرار کنند. این فناوری در حال حاضر در مرحله ثبت اختراع است.