مرز هلاله شمالی ایلام با ارسال اولین محموله‌ صادراتی گشایش یافت

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام :

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام : مرز هلاله شمالی ایلام با ارسال اولین محموله‌ صادراتی گشایش یافت



ایلام- سلیمانی
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: اولین محموله از مرز هلاله شمالی به کشور عراق و استان دیاله صادر شد.
«تقی منصوریان» با اعلام این خبر اظهار داشت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های فشرده دکتر«حسن بهرام‌نیا» با همتای عراقی در استان دیاله، سرانجام با ارسال اولین محموله‌های صادراتی، مرز هلاله شمالی گشایش یافت.
وی افزود: روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه مرز هلاله شمالی از سوی کشور عراق باز شد و اولین محموله که از محصولات تولیدی مازاد استان بود، به کشور عراق صادر شد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام یادآور شد: همه مبادلات مرزی و دیدار استاندار ایلام با استانداران مرزی عراق، با هماهنگی کامل وزارت امور خارجه، سفارت کشورمان در عراق و وزارت کشور انجام شده است.
«منصوریان» با بیان اینکه علاوه بر هماهنگی کامل استان با مسئولین در سطح ملی، گزارش کلیه دیدارها کتباً به وزارت کشور و امور خارجه ارسال شده است، تصریح کرد: در این راستا از اقدامات استاندار ایلام به خاطر توسعه مبادلات مرزی با همسایگان تقدیر نیز به عمل آمده است.
وی خاطرنشان ساخت: وزرات کشور و مسئولین ملی مکاتبات و تأکیدات زیادی در موضوع توسعه روابط خارجی با استان‌های کشور همسایه توسط استانداران مرزی داشته‌اند.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام تأکید کرد: بازگشایی مرزهای چیلات دهلران و چنگوله مهران در دستور کار استانداری است و به زودی دیدارهای مرزی با استانداران واسط و میسان عراق برای این مهم انجام خواهد شد.