جنگ هفت تیم برای قهرمانی و بقا

شروع دوباره لیگ برتر؛

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران پس از ۲۷ روز تعطیلی دوباره از روز سه‌شنبه پیگیری شد تا هفت تیم برای کسب عنوان قهرمانی و یا بقا به رقابت بپردازند.


 

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران پس از ۲۷ روز تعطیلی دوباره از روز  سه‌شنبه  پیگیری شد تا هفت تیم برای کسب عنوان قهرمانی و یا بقا به رقابت بپردازند.
پس از گذشت ۲۷ روز دوباره از روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت شاهد شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بودیم.حالا لیگ برتر ۲۶ روز پر از هیجان را پیش رو دارد که قرار است در طی آن ۴۸ بازی به انجام برسد و سرانجام در تاریخ هشتم خردادماه، جدول لیگ بیست و یکم تکمیل و مشخص خواهد شد و علامت‌های سوال در آن روز از بین می‌رود.
 قهرمانی: استقلال، پرسپولیس و سپاهان
سرخآبی‌های پایتخت در این ۶ هفته جذاب‌ترین رقابت را برای قهرمانی دارند. با این وجود روی کاغذ ممکن است سپاهان هم بتواند کار عجیبی را انجام دهد. شاگردان محرم نویدکیا در چند هفته‌ی پایانی می‌بایست با هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس جدال داشته باشند و طبیعتا پیروزی در این ۲ مسابقه آنها را به صدر جدول نزدیک می‌کند.
اما به هر طریق، جنگ اصلی بین شاگردان فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی است. استقلال با ۵۶ امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس با ۵۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد. سپاهان هم با ۴۵ امتیاز تیم سوم جدول به حساب می‌آید.
بازی‌های پیش روی استقلال بدین ترتیب است: سپاهان (میهمان)، شهرخودرو (میزبان)، فولاد (میهمان)، آلومینیوم (میزبان)، مس (میهمان) و نفت مسجدسلیمان (میزبان)
بازی‌های پیش روی پرسپولیس بدین ترتیب است: پیکان (میزبان)، ذوب‌آهن (میهمان)، سپاهان (بی‌طرف)، تراکتور (میهمان)، شهر خودرو (میزبان) و فجرسپاسی (مهمان)
در صورت تساوی امتیازات و با توجه به تساوی در ۲ بازی رو در رو، تفاضل گل حکم به قهرمانی خواهد داد.
 سقوط: تراکتور، نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی، شهر خودرو
همان‌قدر که جنگ استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی زیبا و دیدنی است؛ در پایین جدول هم جدال چهار تیم برای نیفتادن می‌تواند پر از حساسیت باشد. در حال حاضر شهر خودرو مشهد ،  فجرسپاسی شیراز ، نفت مسجدسلیمانِ و تراکتورِ همچنان با خطر سقوط
 دست و پنجه نرم می‌کنند.
بازی‌های پیش روی این چهار تیم را نگاه می‌کنیم:
شهرخودرو: استقلال (میهمان)، پیکان (میزبان)، سپاهان (میهمان)، پرسپولیس (میهمان) و فولاد (میزبان)
فجرسپاسی: نفت مسجدسلیمان (میزبان)، هوادار (میهمان)، ذوب‌آهن (میزبان)، تراکتور (میهمان) و پرسپولیس (میزبان)
نفت مسجد سلیمان : فجرسپاسی (میهمان)، نساجی (میزبان)، گل‌گهر سیرجان (میزبان)، صنعت نفت (میزبان) و استقلال (میهمان)
تراکتور: هوادار (میزبان)، ذوب‌آهن (میهمان)، پرسپولیس (میزبان)، فجرسپاسی (میزبان) و نساجی (میهمان)
هر چهار تیم برنامه دشواری پیش روی خود دارند. شهر خودرو باید با چهار تیم نخست پیکار داشته باشد و از این حیث سخت‌ترین ماموریت پیش روی آنهاست.
فجرسپاسی باید با نفت و تراکتور بازی‌های ۶ امتیازی برگزار کند. نفت نیز می‌بایست با تراکتور و فجر رویارویی داشته باشد. قاعدتا تراکتور نیز ۲ بازی ۶ امتیازی را باید به انجام برساند. دیدارهایی که می‌تواند وضعیت بقا یا سقوط تیم‌ها را تا حد زیادی مشخص کند.