با پرورش آلوئه‌ورا می‏توانیم بیش از ۷۰ نوع گیاه دارویی و محصول آرایشی و بهداشتی تولید کنیم

بازنشسته علوم پزشکی:

بازنشسته علوم پزشکی: با پرورش آلوئه‌ورا می‏توانیم بیش از ۷۰ نوع گیاه دارویی و محصول آرایشی و بهداشتی تولید کنیم


رشت-سیداکبر خوشحال
يك بازنشسته علوم پزشكي گفت:با پرورش آلوئه‌ورا می‏توانیم بیش از 70 نوع گیاه دارویی و محصول آرایشی و بهداشتی تولید کنیم.
خوشبختانه در حال حاضر پرورش گل و گیاه بازار مناسبی دارد خصوصا در کشورهای آسیای میانه مورد استقبال زیادی قرار می‏گیرد .البته اگر در ایران مقامات مسئول کشاورزانی که گل و گیاه پرورش می دهند مورد حمایت قرار دهند به جرات می‏توان گفت که جوانان عزیزمان را میتوانیم از محاصره بیکاری نجات دهیم.
ابوطالب ایمانی میگوید:وقتی با جوانان تحصیلکرده بیکار روبرو می شوم رنج می‏برم و از طرفی پسر و عروسم هر دو فارغ التحصیل شده اند اما بیکارند به ناچار در گلخانه مشغول هستند الحمدالله حدود 6 نفر اشتغال ایجاد کردم و در زمان افتتاح، امام جمعه و فرماندار وقت حضور پیدا کردند و ما را مورد تشویق  قرار دادند و وعده‏هایی دادند که متاسفانه هنوز خبری نشده است.
ایمانی در ادامه می‏افزاید :اگرچه در زمان کشت قطره ای گلخانه آبیاری می‎شود ولی در هفته دو الي 3 لیتر آب بیشتر نیاز ندارد .خوشبختانه با کمترین مصرف آب به محصول میرسیم و در تمام فصول هم می‎توانیم برداشت داشته باشیم و با کاشت آن دیگر محتاج درآمد تک محصولی نیستیم و در تمام فصل سال درآمد داریم .
یاسر ایمانی تنها فرزند ابوطالب می‎گوید:در دنیا غرب از خواص گیاه آلوئه‌ورا در صنایع آرایشی و دارویی و مواد غذایی  استفاده گسترده ای میکنند که در واقع تولید عصاره یکی از بزرگترین صنایع گیاهی در جهان است و همچنان ژلی که از سلول‏های برگ آن به دست می‎ آید برای آفتاب سوختگی زخم دهان یا تبخال بسیار موثر است و مورد استفاده قرار می‎گیرد و همچنین ژل آلوئه‌ورا برای درمان افسردگی ، آسم و دیابت بسیار مفید است.
گفتنی است؛  گیاه آلوئه‌ورا به شکل‏های مختلف از جمله مایع ، ژل ، پودر ، صابون ، کرم دست و صورت ، کپسول ، عصاره و...که هر کدام  براي درمان دردهای زیادی موثر هستند.