جایگاه استان مرکزی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ایده‌آل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

جایگاه استان مرکزی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ایده‌آل است


اراك-خبرنگار آفرينش
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:جایگاه استان مرکزی در ارائه خدمات بهداشتی ، درمانی، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و توانمند ایده‌ال است.
دکتر سید «محمد جمالیان در آیین بزرگداشت روز جهانی ماما در اراک، افزود: مادران باردار شهرهای مختلف این استان برای پیگیری امور درمان نه تنها نیازی به استان‌های همجوار بلکه نیاز به سفر به اراک هم ندارند و در تمام شهرهای استان نیروهای متخصص زنان و زایمان و ماماهای مجرب مستقر است.
وی بیان کرد:استان مرکزی در ارائه خدمات  بهداشتی و درمانی در کشور حرف برای گفتن زیاد دارد و جای تاسف دارد که در چند حادثه برخی مادران باردار این استان به رقم وجود نیروهای متخصص به استان‌های همجوار سفر کرده بودند که بر اثر حادثه تصادف جان خود و جنینشان از دست رفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: افزایش تعامل بهداشت و درمان امری ضروری است و این مهم در ارائه خدمات بهتر به مردم نقش موثری دارد.
دکتر جمالیان اظهار داشت: در طول بیش از ۲ سال سخت کرونایی مادران باردار استان مرکزی به خوبی درمان و مراقبت شدند و هیچ مرگ مادری ثبت نشد که این نشانگر زحمات بی‌وقفه پزشکان و ماماها است.
وی عنوان کرد: تنها ۲ مورد فوت مادران باردار ساکن اراک و دلیجان در دوران کرونا بوده که در قم فوت کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ماماهای استان مرکزی در دوران کرونایی با جان و دل پای کار بودند و متعهدانه عمل کردند که این کار بسیار ارزشمند است.
دکتر جمالیان بیان کرد:البته در این بخش مانند سایر بخش‌ها نواقصی وجود دارد که باید رفع شود.
وی گفت: تربیت و تقویت نیروهای مامایی متعهد به مسائل اخلاقی و حرفه‌ای در دانشجویان جدید این رشته باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: یک ماما جان ۲ نفر را در اختیار دارد و به واقع وظیفه و رسالت سنگینی و سختی بر دوش این قشر است.
دکتر جمالیان عنوان کرد: یک دانشجوی مامایی باید از روز اول بداند که در چه مسیری قدم گذاشته و کار خود را با عشق و به بهترین شکل انجام دهد.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هم در این آیین گفت: در
سه سال گذشته و با وجود شرایط کرونایی سخت، هیچ مورد مرگ مادر باردار در استان مرکزی ثبت نشده است.
دکتر «بهمن صادقی سده» افزود: با وجود افزایش ۲ برابری تعداد مادران باردار پرخطر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، سزارین مادران باردار کاهش و زایمان بدون درد افزایش داشته است.
در پایان این آئین از ماماهای برگزیده مراکز درمانی استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر شد.استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از
یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.