مدیرکل استاندارد یزد: معلمان، بهترین مروجان فرهنگ استاندارد هستند

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت:معلمان، دانش آموزان و جمیع فرهنگیان، بهترین مروجان توسعه فرهنگ استاندارد هستند.



یزد-اکبرخیرخواه
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت:معلمان، دانش آموزان و جمیع فرهنگیان، بهترین مروجان توسعه فرهنگ استاندارد هستند.
محمدرضا زارع بنادکوکی که به اتفاق معاونین اداره کل به مناسبت هفته پاسداشت مقام معلم به دیدار دست اندرکاران و تلاش گران عرصه علم و دانش به 5 آموزشگاه شهری و روستایی سطح استان رفته بود افزود: به فرموده امیرکبیر بزرگ، هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نخواهد کرد، و این تشبیه بیانگر آن است که معلم، شاخص و معیاری برای سنجش سطح دانش و آگاهی‎های یک جامعه است.
وی ادامه داد: هرچند یادآوری سالگرد شهادت فیلسوف والا مقام، استاد مرتضی مطهری، دردناک و رنج آور است، ولی موج بزرگی که به واسطه تجلیل از معلمان در روز و هفته معلم ایجاد می‎شود، اسباب خوب و موثری برای آرامش  روح آن عزیز سفرکرده است.
زارع تاکید کرد: حضور مسئولین دوایر دولتی در مدارس با هدف ارج گذاری به مقام شامخ معلم در برابر کار بزرگی که آنان انجام می‎دهند اقدام کوچکی است، ولی در این دیدارها اکسیر اصلی را ما دریافت کرده و قدر دانستن تعلیم و تربیت، بیش از گذشته در ذهنمان خاطرنشان می‎گردد.
معاون و مشاور رسانه ای اداره کل استاندارد استان یزد نیز در این دیدارها گفت: اعتقاد راسخ داریم که اگر از کودکی، سنگ بنای توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد گذاشته شود و مدارزندگی دانش آموزان برمبنای استاندارد شکل بگیرد، در بزرگ سالی در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، مشکلات کانون‎های ذیربط به حداقل می‎رسد و در جامعه آسایش و آرامش به واسطه مصرف تولیدات واحدهای تولیدی و صنعتی ساری و جاری می‎شود.
وی درپایان افزود: دانش آموزان و معلمان استان، جامعه هدف بزرگی را تشکیل می‎دهند که با نوشتن برنامه‎های مشترک ومنسجم، به راحتی و با صرف هزینه اندک، قادر هستیم اهداف سازمان ملی استاندارد ایران را در محور توسعه وترویج فرهنگ استاندارد عملیاتی کنیم.