پایان عملیات ساختمانی ۱۶۳۰ واحد زلزله زده قطور خوی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۶۳۰ واحد تعمیری در منطقه زلزله‌زده وجود داشت که عملیات ساختمانی آنها انجام و پس از تکمیل، تحویل صاحبان داده شده است.

پایان عملیات ساختمانی ۱۶۳۰ واحد زلزله زده قطور خوی

 


مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۶۳۰ واحد تعمیری در منطقه زلزله‌زده وجود داشت که عملیات ساختمانی آنها انجام و پس از تکمیل، تحویل صاحبان داده شده است.
جعفر برزگر در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی اظهار کرد: تاکنون بازسازی ۹۳ درصد واحدهای خسارت دیده از زلزله دو سال پیش منطقه قطور به اتمام رسیده و اقدامات برای تکمیل ۷ درصد باقیمانده نیز ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری چهار هزار و ۵۰۰ واحد زلزله‌زده قابل اقدام در منطقه قطور پایان یافته است، گفت: از مجموع
 ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده، چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی بود که از این تعداد حدود ۴۰۰ واحد برای بازسازی اعلام آمادگی نکردند.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تأیید ۱۴ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده مربوط به زلزله‌زدگان بخش قطور در خوی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و
 ۷۸۲ فقره در مراحل مختلف به بانک‌های عامل معرفی یا تسهیلات مربوط به آنها، پرداخت شده است.
برزگر با اشاره به اینکه برای این میزان پرونده ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدهای بازسازی شده، به آنها پرداخت شده است، اضافه کرد: این تسهیلات در بخش‌های احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تأمین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و احداث جایگاه دامی در اختیار متقاضیان خسارت دیده قرار می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکنآذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری
 ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پرداخت شده است.
برزگر ادامه داد: همچنین پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و
 ١۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث جایگاه دامی و پنج میلیون تومان بلاعوض جهت تأمین لوازم معیشتی به خسارت دیدگان ناشی از زلزله قطور در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: در مجموع تاکنون یک هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان بخش قطور شهرستان خوی پرداخت شده است.
روز یک‌شنبه چهارم اسفندماه ۱۳۹۸ ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتاً شدیدی لرزید که این موضوع در مجموع موجب مصدومیت حدود
۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها رأس دام، تخریب ۴ هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای دو شهرستان خوی و سلماس شد.