صدای سوت قطار در خوی شنیده می‎شود

با احیای پایانه مسافری بابکان خوی صدای سوت قطار در خوی شنیده می شود. خوی نزدیک ترین مسیر ریلی و زمینی ایران به اروپاست و راه آهن قطار در خوی بیش از ۷۰ سال احداث شده است، مرز رازی و ایستگاه رازی سال‏های سال محل تردد قطارهای باری و مسافری از شرق آسیا تا غرب اروپاست.

صدای سوت قطار در خوی شنیده می‎شود

 

 


با احیای پایانه مسافری بابکان خوی صدای سوت قطار در خوی شنیده می شود. خوی نزدیک ترین مسیر ریلی و زمینی ایران به اروپاست و راه آهن قطار در خوی بیش از ۷۰ سال احداث شده است، مرز رازی و ایستگاه رازی سال‏های سال محل تردد قطارهای باری و مسافری از شرق آسیا تا غرب اروپاست.
با پیگیری‏های انجام و جلسات متعددی که در محل ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران توسط نماینده مردم خوی و مدیرعامل راه آهن برگزار گردید تصمیم بر این شد که با احیای پایانه مسافری بابکان صدای سوت قطار در خوی شنیده شود.
موسوی، معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه راه آهن رازی خوی از استراتژیکی‎ترین مسیرهای راه آهن کشور است که شرق آسیا را به اروپا وصل می‎کند، تصریح کرد: نشست‎های متعددی در خصوص استفاده و بهره مندی مردم خوی از مزایای عبور ریل راه آهن از شهرخودشان برگزار شده و در صدد هستیم با احیای پایانه مسافری بابکان صدای سوت قطار در خوی شنیده شود.
عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز اظهار کرد: با راه اندازی و احیا پایانه مسافری رازی مردم خوی براحتی از امکانات ریل آهن بهره مند شده و امکان سفر از طریق ریل آهن به داخل و خارج از کشور برای مردم شهرستان فراهم می‎شود.
وی با بیان اینکه در این راستا جلسات متعددی با مدیرعامل راه آهن کشور و معاونانش داشتیم و این موضوع در شورای فنی راه آهن کشور هم مورد تائید و تاکید قرار گرفته است،ادامه داد: در خصوص اتصال شبکه راه آهن از مسیر قره تپه به شهرک صنعتی خوی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.به گزارش ایسنا؛ خوی شهری که مدت ۷۰ سال راه آهن در آن وجود دارد و بزرگترین پل هوایی خاورمیانه نیز در آن قرار دارد ولی متاسفانه مردم در حسرت شنیدن صدای سوت قطار هستند که امید است با احیای قطار این مسیر رونق و توسعه در این منطقه نمود یابد.