جمع آوری روزانه ۵۰ تن زباله از انهار سطح شهر اسلامشهر

برای پاسداشت انسانیت زباله نریزیم؛

برای پاسداشت انسانیت زباله نریزیم؛ جمع آوری روزانه ۵۰ تن زباله از انهار سطح شهر اسلامشهر



اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
کارگران خدمات شهر شهرداری اسلامشهر با مشقت و به خطر انداختن جان خود، جوی ها و انهار را از زباله هایی که شهروندان رها می‏سازند، پاکسازی می‏کنند.
زباله هایی که توسط شهروندان در جوی ها و نقاط مختلف شهر رها می‏شود، موجب آبگرفتگی کانال‎های آب می‎گردد که پاکسازی این مسیل‎ها و انهار و تخلیه زباله های آن‎ها توسط کارگران خدمات شهری انجام می‌شود.به طوری که نیروهای خدمات شهری باید برای پاکسازی این نقاط با مشقت وارد کانال‏های فاضلاب شده و در چاه های عمیق نسبت به جمع آوری و تخلیه زباله‌ها اقدام کنند،  کاری که بسیار طاقت فرسا بوده و انجام آن برای هر انسانی دشوار است.
اکبر گنجه معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با اشاره به اینکه انهار در خیابان‏ها هرشب پاکسازی و زباله‌های آن تخلیه می‌شود، اظهار داشت:در سطح شهر برخی از انهار روباز و برخی انهار سرپوشیده هستند و عمده مشکلات ما در لایروبی انهار سرپوشیده است.
وی افزود: در شهر اسلامشهر بیش از ۲۶ کیلومتر انهار اصلی وجود دارد که روزانه بالغ بر ۵۰ تن انواع زباله از آنها خارج می‏شود که عمدتاً پلاستیک و ظروف یکبار مصرف است.
معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با بیان اینکه انباشت زباله در انهار در برخی مناطق بیشتر است، تاکید کرد:در مناطق ۱ و ۲ شهری به دلیل تراکم جمعیت و منطقه شش به جهت موقعیت جغرافیایی و پایین‌دست بودن زمین زباله بیشتری در انهار این مناطق انباشته می‌شود.
گنجه ادامه داد: با آموزش شهروندی و فرهنگسازی و ارتقای فرهنگ شهروندی در زمینه تفکیک زباله می‏توان رهاسازی زباله در کانال‏های آب را کاهش داد و با این اقدام ضمن کاستن زحمات نیروهای خدمات شهری و جلوگیری از وقوع سیلاب، درآمد پایداری برای شهر ایجاد کرد.
امید است؛ شهروندان با خودداری از ریختن زباله های خود در جوی‏ها و معابر به کاهش زحمات کارگران شهری شهرداری کمک کنند تا از سوی دیگر کمتر شاهد آبگرفتگی معابر و بسته شدن خیابان‏های شهرمان باشیم.