مجموع واریزی به حساب گندمکاران به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید

با واریز ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب گندمکاران؛

با واریز ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب گندمکاران؛ مجموع واریزی به حساب گندمکاران به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید

 

 


 با واریز ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب کشاورزان گندمکار سراسر کشور، مجموع واریزی به حساب گندمکاران به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: با واریز ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب کشاورزان گندمکار سراسر کشور، مجموع واریزی به حساب گندمکاران به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.
بر اساس این گزارش، از آغاز فصل خرید تضمینی گندم در چهارم فروردین تاکنون، افزون ۶ میلیون و ۴۲۹ هزار تن گندم به ارزش بیش از ۷۴ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان از گندم‌کاران سراسر کشور خریداری شده که بیش از ۵۹ هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان و به عبارتی ۸۲ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.
میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به پایان فصل سال گذشته از رشد ۴۶ درصدی برخوردار بوده و با توجه به اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی هم اکنون در سراسر کشور به ویژه در مناطق شمالی همچنان ادامه دارد، انتظار می‌رود میزان رشد خرید گندم نسبت به سال گذشته از رشد بیشتری برخوردار شود.
میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته بین ۲۴۰ تا ۳۷۰ رشد داشته است؛ ضمن اینکه تا امروز استان‌های خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و ۳۵۷ هزار تن، گلستان با ۷۵۶ هزار تن و کردستان با ۴۸۸ هزار تن استان‌های پیشتاز خرید تضمینی این محصول کشاورزی در کشور هستند.