نیرو ها و تجهیزات لجستیک شهرداری باغستان در راه مناطق سیل زده فیروزکوه

این روزها که بارش و نزولات جوی بخش زیادی از مناطق کشور و شهرها و شهرستان شمالی استان تهران(فیروزه کوه،بومهن،شمیرانات و...)در بر گرفته،وظیفه انسانی و شهروندی سایر شهرهای همجوار ایجاب می کند تا به هر وسیله و به هر طریقی شده به کمک سیل زدگان بشتابیم به همین لحاظ شهرداری باغستان با بخش زیادی از ادوات،تجهیزات و نیروی انسانی خود پای کار حاضر شده،و در حال کمک رسانی به مردم آسیب دیده مناطق مذکور هستند

نیرو ها و تجهیزات لجستیک شهرداری باغستان در راه مناطق سیل زده فیروزکوه

 

 


این روزها که بارش و نزولات جوی بخش زیادی از مناطق کشور و شهرها و شهرستان شمالی استان تهران(فیروزه کوه،بومهن،شمیرانات و...)در بر گرفته،وظیفه انسانی و شهروندی سایر شهرهای همجوار ایجاب می کند تا به هر وسیله و به هر طریقی شده به کمک سیل زدگان بشتابیم به همین لحاظ شهرداری باغستان با بخش زیادی از ادوات،تجهیزات و نیروی انسانی خود پای کار حاضر شده،و در حال کمک رسانی به مردم آسیب دیده مناطق مذکور هستند
محمدرضا شمسایی سرپرست شهرداری باغستان حوادث
 غیر مترقبه را بخش لاینفک زندگی شهری و روستای عنوان نمود و در این زمینه گفت: با توجه به بارش‌های شدید روزهای اخیر و وقوع سیل در برخی نقاط کشور از جمله شهرستان فیروزکوه در استان تهران، شهرداری باغستان نیز در همکاری با ستاد مدیریت بحران استان تهران برای کمک‌رسانی به این مناطق حاضر شد.
وی افزود:طی هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری محترم شهرستان، جمعی از پرسنل شهرداری باغستان به همراه اقلام امدادی و ماشین‌آلات لجستیک به منظور همراهی و مشارکت در امر امدادرسانی و تسریع در فرآیند لایروبی و بازگشایی معابر در مناطق سیل‌زده شهرستان فیروزکوه حاضر شده اند.
هچنین معاون خدمات شهری شهرداری باغستان نیز به عنوان نماینده شهرداری با حضور در این منطقه به همراه سایر نیروها در کنار تمامی گروه‌ها و نهادها در این امر مشارکت دارند‌‌.
 نظافت ، بازسازی مبلمان شهری و پکیج‌ بازی کودکان در بوستان‌های شهر باغستان
هماهنگ سازی و مناسب سازی پارک ها و بوستانهای سطح شهر خصوصا در زمان فراغت از تحصیل کودکان و نوجوانان امریست ضروری تا در هنگام حضور این نوگلان و
نوشکفته گان،والدین آنان با آسودگی خاطر در کنار  آنها  از امکانات ،تجهیزات و مبلمان شهری بهره مند شوند.
محمدرضا شمسایی، سرپرست شهرداری باغستان ضمن دعوت از تمامی شهروندان در راستای حفظ و حفاظت از تجهیزات و مبلمان شهری اظهار داشت:مبلمان و لوازم تعبیه‌شده در بوستان‌ها و پارک‌های محلی به منظور رفاه و بهره‌مندی شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد که مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری از لوازم عمومی امری ضروری به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد:در همین راستا و با توجه به قرارداشتن در فصل تابستان، نظافت و بازسازی مبلمان من جمله نیمکت‌ها، آبخوری‌ها، سطل‌های زباله، کفپوش‌ها و پکیج‌های بازی کودکان توسط پرسنل زحمت‌کش اداره سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری باغستان در حال انجام است.
سرپرست شهرداری باغستان گفت:به همین منظور انشالله این فرآیند در کنار بازپیرایی فضاهای سبر در سایر بوستان‌های سطح شهر به منظور کسب رضایتمندی شهروندان اجرایی خواهد شد.
 برگزاری جلسه کارگروه تخصصی نظارت و ارزیابی کیفیت ساخت و ساز ساختمان‌های شهر باغستان
حوادث و اتفاقات غیر مترقبه(سیل،زلزله ، گودبرداریهای
غیر مجاز و...) که گاها در گوشه و کنار کشور مان بوقوع می پیوندد ضرورت نظارت و همچنین کنترل ساخت و سازهای  مجاز سطح و حومه شهرها را از سوی متولیان امر بیش از  پیش ساخته است.چرا که عدم نظارت کافی صدمات زیادی بر پیکره فیزیکی و روانی جامعه وارد خواهد ساخت.
در همین راستا و در جهت  ارتقاء  مقاومت ابنیه  سطح شهر شهرداری باغستان جلسه کارگروه تخصصی نظارت و ارزیابی کیفیت ساخت و ساز ابنیه و ساختمان‌های در حال احداث شهر را برگزار و از تعدادی از سازه‌های سطح شهر به منظور ارزیابی و نظارت بر فرآیند ساخت بازدید بعمل آمد.
جلسه کارگروه تخصصی نظارت و ارزیابی کیفیت ساخت و سازهای ساختمان‌های در حال احداث شهر باغستان با حضور نمایندگان اداره کل دفتر فنی استانداری تهران، معاون فنی و شهرسازی شهرداری باغستان و کارشناسان حوزه شهرسازی، نماینده سازمان نظام مهندسی استان تهران، نماینده دفتر نظام مهندسی شهر باغستان و نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.
در این جلسه که بنابر مصوبه شورای فنی استان و تاکیدات استاندار تهران در تمامی شهرهای استان برگزار شد، فرآیند و ضوابط ساخت و ساز ساختمان‌های در حال ساخت به منظور بهبود کیفیت و افزایش ایمنی ساختمان‌های درحال احداث شهر باغستان بررسی شد.
بر اساس این گزارش طبق بررسی و پایش کارگروه تخصصی نظارت و ارزیابی کیفیت ساخت و ساز ساختمان‌های در حال احداث موارد مورد نیاز احصاء و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
در ادامه این جلسه مواردی از قبیل عملکرد ناظرين سازمان نظام مهندسی، عملکرد حوزه شهرسازی شهرداری، نحوه اطلاع رسانی و ابلاغ دستورالعمل‌های ساختمانی، استفاده از مصالح استاندار در ساخت و سازها، استفاده از تابلو مشخصات پروژه، عملکرد نیروهای کنترل و نظارت، لزوم استفاده از زونکن کارگاهی، نحوه اجرای ضوابط و تاییدیه آتش‌نشانی، سامانه نظام مهندسی و فرآیند ارسال گزارشات در راستای احداث ساختمان‌های استاندارد مورد تاکید در این کار گروه قرار گرفت.
 استمرار برخوردهای قضایی با متخلفین حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز در حرائم شهری باغستان
(شهروندان پیش از هرگونه عملیات عمرانی در حریم شهری باغستان به شهرداری و جهاد کشاورزی مراجعه کنند.)
در سالهای اخیر موقعیت جغرافیایی  و همچنین قرابت بیش از  حد  اراضی این شهر به پایتخت باعث  انبوهی  ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی باغی و کشاورزی شده است به همین لحاظ مدیریت شهری باغستان(شهرداری و شورای اسلامی) به همراه مدیریت اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهریار از تمامی شهروندان و اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد خرید یا ساخت و ساز در حریم شهری یا خارج از آنرا دارند خواست پیش از هر اقدامی استعلامات لازم در خصوص مالکیت،نوع کاربری یا نحوه مالکیت آنرا از شهرداری باغستان یا اداره جهاد کشاورزی منطقه دریافت نمایند.
محمدرضا شمسایی سرپرست شهرداری باغستان در همین زمینه گفت:نظارت و پایش ساخت و سازها در خارج از محدوده بافت شهری و در محدوده حرائم شهری همواره یکی از دغدغه‌های مدیران شهری بوده است تا سودجویان و سواستفاده کنندگان از خلأهای قانونی به شهر و به ویژه باغات و اراضی زراعی آسیب وارد نکنند.
وی افزود: تا کنون  و در راستای مصوبات قرارگاه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و طی هماهنگی با دادستانی محترم شهرستان و اداره جهاد کشاورزی، تعدادی از دیوارکشی‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر باغستان توسط عوامل کنترل و نظارت شهرداری باغستان تخریب شد.
شمسایی سرپرست شهرداری باغستان با تاکید بر استمرار برخورد های قضایی با متخلفین حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز اضافه کرد:هر گونه ساخت و ساز فاقد مجوز و خارج از پروسه قانونی و اداری در حریم شهری باغستان پس هماهنگی و دستور مقام محترم قضایی تخریب خواهد شد و از شهروندان محترم خواهشمندیم به منظور جلوگیری از اتلاف منابع و سرمایه‌های خود پیش از شروع عملیات عمرانی به شهرداری و اداره جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شهریار برگزار شد
تصمیمات کلان شهری و اقداماتی که در اواسط دهه هفتاد هجری خورشیدی در خصوص نقل و انتقال صنایع آلاینده به حریم کلانشهرها اتخاذ شد بخشی از این صنایع(کارخانجات و کارگاههای کوچک و بزرگ)را در مناطق غربی استان تهران(شهر باغستان) متمرکز نمود.صنایعی که با تولیدات خود قسمت عمده ای از نیازهای کشور را تامین می کنند ولی در برهه کنونی نیازمند مساعدت های مسئولین می باشند.
شمسایی سرپرست شهرداری باغستان در حاشیه  نشستی که با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد  با اشاره به اهمیت تلاش برای رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور کمک به توسعه اشتغال، گفت: شورای اسلامی و شهرداری باغستان  همواره از حضور تولیدکنندگان و مجموعه‌های اقتصادی بزرگ در این شهر حمایت کرده و تلاش کرده تا خللی در فعالیتهای این واحدها از سوی شهرداری پیش
 نیاید.