میز خبر

۰

معاون آموزش متوسطه:
برگزاری کنکور سراسری ۲۰ روز پس از آخرین امتحان نهایی

کمرئی گفت: زمان برگزاری آزمون سراسری حداقل بیست روز پس از پایان آخرین امتحان نهایی خواهد بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:مقرر شد امتحانات پایه دوازدهم در شاخه نظری به صورت حضوری برگزار شود. همچنین شایستگی های فنی شاخه کاردانش و فنی حرفه ای در پایه دوازدهم به صورت حضوری مورد سنجش قرار می گیرد.
به احتمال زیاد امتحانات نهایی بعد از عید فطر خواهد بود
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، گفت:برای تعیین زمان امتحانات منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و به احتمال زیاد امتحانات نهایی بعد از عید فطر برگزار می شود.
 4 نمره از امتحانات شاخه‌ نظری انتخابی خواهد بود او با اشاره به اینکه در پایه دوازدهم شاخه نظری در امتحانات نهایی
 ۸۰ درصد را مبنای امتحان ۲۰ نمره ای قرار داده ایم، ادامه داد: دانش آموزی اگر ۸۰ درصد محتویات کتاب‌ها را مطالعه کند ۲۰ نمره را کسب می‌کند، اما از آن جهت که آموزش‌های متنوعی توسط آموزشگاه‌ها داده شده و به دلیل زحمت معلمان و تلاش دانش‌آموزان در حوزه یادهی و یادگیری یک پنجم پایانی کتاب یعنی ۴ نمره به صورت انتخابی خواهد بود که می‌توانست جایگزین ۴ نمره از آن ۸۰ درصد اولیه باشد.
کمرئی افزود: دانش آموزی اگر علاقمند است می‌تواند ۴ سوال فصول پایانی کتاب (همان ۲۰ درصد آخر کتاب) را پاسخ دهد. این برای افرادی است که در این ایام مطالعه بیشتری داشتند تا بتوانند از این ۴ نمره استفاده کنند. اما اگر کسی تنها ۸۰ درصد فصول کتاب را یاد گرفته می‌تواند  ۲۰ نمره را دریافت کند.
معاون آموزش متوسطه در خصوص برگزاری آزمون سراسری و حذفیات منابع آزمون امسال، گفت:بنابر جلسات متعددی که با سازمان سنجش داشتیم بر روی ۸۰ درصد مطالب توافق کردیم. البته به صورت مکتوب هم با سازمان سنجش تبادل اطلاعات انجام خواهیم داد و اعمال نهایی در این زمینه با سازمان سنجش است. دانش‌آموزان می‌توانند اطمینان داشته باشند که روی ۸۰ درصد مطالب توافق شده است.
کمرئی درباره زمان برگزاری آزمون سراسری یادآوری کرد: زمان برگزاری آزمون سراسری حداقل ۲۰ روز از پایان آخرین امتحان نهایی خواهد بود.

معاون آموزش و پرورش بوشهر:
آغاز فرایند نقل و انتقال فرهنگیان واجد شرایط
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فرایند نقل و انتقال فرهنگیان واجد شرایط استان از اول اردیبهشت ۱۳۹۹ آغاز گردیده است.
غلامرضا دانش فر در نشست مربوط به این موضوع با بیان چگونگی جزئیات نقل و انتقال فرهنگیان اظهار کرد: فرایند نقل و انتقال فرهنگیان واجد شرایط استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت سیستمی در بازه زمانی اول اردیبشهت ۱۳۹۹ تا پانزده خرداد ۱۳۹۹ است.
وی با برشمردن مهمترین شرایط هر فرهنگی متقاضی نقل و انتقال درون استانی و برون استانی گفت: دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه اشتغال تمام وقت در آموزش و پرورش تا پایان شهریور ۱۳۹۹، نداشتن تعهد خاص در محل کنونی اشتغال و اعلام عدم نیاز منطقه مبدأ و نیازمندی منطقه مقصد از جمله شرایط مهمی است که متقاضیان انتقالی باید دارا باشند.
معاون آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: مدت زمان خدمت به صورت حق التدریس، زمان خدمت سربازی، سابقه کار در ادارت خارج از آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی و ایام تحصیل در مراکز تربیت معلم و تربیت دبیر و دانشگاه برای انتقال جزء سابقه خدمت ۲ ساله به حساب نمی‌آید.
دانش فر با بیان اینکه متقاضیان انتقال باید قبل از ثبت درخواست انتقال خود، کلیه جوانب امر را به دقت بسنجند، تصریح کرد: پذیرش انصراف از انتقال برون استانی بعد از اعلام نتایج به هیچ وجه مجاز نیست؛ به جز در موارد خیلی ضروری که کمیسیون نقل و انتقال اداره کل آموزش و پرورش استان های مبدأ و مقصد تا قبل از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تشخیص دهند.
این مسئول تغییر مقصد پس از تایید انتقال را غیرممکن دانست و عنوان کرد:عدم مراجعه افراد انتقال یافته به مناطق تعیین شده پس از اعلام نتیجه، غیبت تلقی می‌گردد.وی در مورد شرایط انتقال مدیران و معاونین واحدهای آموزشی و پرورشی و نیروهای اداری متقاضی انتقال آموزشی عنوان کرد: نیروهای اداری، مدیران و معاونین باید در رشته تدریس اصلی خود اقدام به ثبت درخواست انتقال نمایند.