دختران هندی فاتح سکوهای انفرادی بدمینتون جام فجر

دختران هندی فاتح سکوهای انفرادی بدمینتون جام فجر


 

سی و یکمین دوره مسابقات بدمینتون جام فجر که از ۱۱ بهمن در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهدی شیرودی تهران آغاز شده بود با برگزاری دیدارهای فینال به پایان‌ رسید. در فینال زنان، تسنیم میر از هندوستان که رنک ۵۴ دنیا را در اختیار دارد مقابل تانیا همانت، هموطنش با رنک ۷۳ دنیا نتیجه شکست خورد. تانیا همانت توانست قهرمان شود و جایزه ۱۳۰۰ دلاری را به خانه ببرد.
تسنیم که در دوره قبل این مسابقات قهرمان شده بود و امسال نتوانست از عنوان خود دفاع کند. او نایب قهرمان شد و جایزه ۶۵۰ دلاری را کسب کرد.  آدیتی بهات هندی و استفانی ویدجاجا از اندونزی نیز سوم مشترک شدند و هر کدام جایزه ۳۰۰ دلاری گرفتند.
در جدول اصلی زنان این مسابقات ۲۶ ورزشکار ایرانی حضور داشتند که رومینا تاجیک، آیدا عنایتی، یگانه کرمانی، فاطمه بابایی، فاطمه مونس خواه و ساره امینیان با شکست حریفان ایرانی خود به مرحله دوم رسیدند. در این مرحله نیز فاطمه بابایی با شکست فاطمه مونس خواه راهی مرحله یک هشتم شد. او در مرحله یک هشتم مقابل حریف اندونزیایی متوقف شد.
در این مسابقات ۱۲۴ بازیکن مرد که ۹۶ نفر آنها خارجی و
۹۵ بازیکنان زن که ۶۷ نفر آنها خارجی هستند حضور داشتند. بازیکنان خارجی از کشورهای کانادا، هند، پرتغال، چین، اردن، چین تایپه، پرو، مالت، بلغارستان، مالزی، فیلیپین، ترکیه، نپال، اندونزی، ویتنام، برزیل،سریلانکا، دانمارک، لهستان، قزاقستان، ایران، عراق، هلند، سنگاپور، تیمور شرقی، اسلواکی بودند.