معمولا پای یک پیمانکار در میان است!

درهفته‌ای که گذشت، یک نوجوان در پارک لاله، به دلیل برق گرفتگی جان خود را از دست داد، نوجوانی که صرفا هنگام عبور دست خود را به یکی از پایه‌های برق‌رسانی زده و از آن‌جا که این پایه برق اتصالی داشته، نوجوان ۱۴ ساله دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست می‌دهد.

معمولا پای یک پیمانکار در میان است!

درهفته‌ای که گذشت، یک نوجوان در پارک لاله، به دلیل برق گرفتگی جان خود را از دست داد، نوجوانی که صرفا هنگام عبور دست خود را به یکی از پایه‌های برق‌رسانی زده و از آن‌جا که این پایه برق اتصالی داشته، نوجوان 14 ساله دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست می‌دهد.
در این رابطه  شهردار منطقه ۶ تهران گفته است ناظر، مدیر و پیمانکارانی که طی گذشته و حال در این پارک فعالیت داشتند، با هماهنگی پلیس و مراجع قضایی مورد پیگرد قرار گرفتند و بازداشت شدند. آیا این پایان سهل‌انگاری و کم‌فروشی پیمانکاران است؟
دراغلب نقاط شهر تهران، کار بازسازی، گودبرداری، لوله کشی‌های فاضلاب و ... به پیمانکاران سپرده می‌شود؛ پیمانکارانی که طبعا انجام فعالیت فوق را از طریق مناقصه به دست می‌گیرند؛ یعنی پیمانکاری در نهایت کار را به دست می‌آورد که پیشنهاد دستمزد کمتری به صاحب کار بدهد. و مشکل درست از همین جا آغاز می‌شود؛ پیمانکار چون کار را از طریق مناقصه به‌دست آورده، در خرج و هزینه خود نهایت امساک را به کار می‌گیرد، از کارگر ارزان تا مصالح نامناسب تا سهل‌انگاری‌هایی چون همان تیر چراغ برق یا گودبرداری‌های غیراصولی که موجب فروریختن خانه‌های همسایه می‌شود.
در همین روزهای کرونایی که خبر تعداد تلفات آن، جان هر کسی را به درد می‌آورد، کارگرانی که برای برخی از این پیمانکاران کار می‌کنند، هیچ وسیله برای حفاظت خود در برابر کرونا ندارند؛ کافی است یک دوری در این شهر بزنید تا ببینید این کارگران که مشغول حفاری و ساخت‌وساز هستند حتی یک ماسک هم ندارند. در حالی‌که محیط و نحوه کار آنان به گونه‌ای است که در ارتباط مستقیم با مصالح  و موادآلوده هستند و اگر ناخواسته مبتلا شوند، چی کسی پاسخگوی ابتلا و بیماری آنان خواهد بود؟ به نظر می‌رسد در رابطه با نحوه کار این پیمانکاران مناقصه‌بگیر، باید نظارت و توجه بیشتری توسط شهرداری و یا هر نهاد دیگری به‌عنوان صاحب کار صورت بگیرد.