خبر

۰

 

 آمریکا معافیت‌های واردات برق عراق از ایران را تمدید کرد
آمریکا معافیت‌های واردات برق عراق از ایران را تا ۲۶ ماه می تمدید کرد.به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا از تمدید معافیت‌های واردات برق عراق از ایران تا ۲۶ ماه می خبر داد.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا با تایید تمدید این معافیت‌ها برای عراق، گفت که مدت تمدید این معافیت نسبت به دوران قبل کوتاه‌تر است.
این معافیت‌ها پیش از این برای دوره‌های سه‌ماهه تمدید می‌شد.
واشنگتن همچنین اعلام کرد که ارزیابی تمدید دوباره معافیت‌ها پس از تشکیل یک دولت معتبر در عراق صورت خواهد گرفت.

استرایپز مدعی شد؛
۲۵۰۰ نظامی آمریکایی خاورمیانه را ترک می‌کنند
یک رسانه آمریکایی مدعی است به زودی بیش از ۲ هزار نظامی این کشور از عراق و کویت خارج می‌شوند که احتمالاً این اقدام ذیل تداوم عملیات‌های چرخشی آمریکا قابل بررسی است.
به گزارش مهر به نقل از استارز اند استرایپز، آمریکا قرار است حدود
۲ هزار و ۵۰۰ تَن از نظامیان خود را آن هم در حالی که مدت کمی از اعزام آنها به خاورمیانه می‌گذرد؛ از این منطقه خارج کند.
این نیروها به لشکر ۸۲ هوایی تعلق دارند و به دنبال بالا گرفتن تنش آمریکا- ایران، در اواخر دسامبر ۲۰۱۹ به منطقه اعزام شده بودند.

سرمایه بنیاد «بیل گیتس» صرف مقابله با کرونا می‌شود
بیل گیتس در مصاحبه ای اعلام کرده بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» تمام توجه و سرمایه خود را صرف مقابله با پاندمیک کووید۱۹ می‌کند.
به گزارش  مهر به نقل از بلومبرگ، طبق گزارشی جدید بنیاد بیل گیتس تمام منابع مالی خود را برای مقابله با کووید ۱۹ صرف می‌کند.
مؤسس مایکروسافت در مصاحبه‌ای با روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» با سرمایه یش از ۴۰ میلیارد دلار تمام توجه خود را معطوف پاندمیک کووید ۱۹ کرده است.