خبر

۰

 

وزیر علوم تاکید کرد:
ضرورت تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان
»
وزیر علوم در نامه ای به روسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش‌عالی، پژوهش و فناوری کشور بر ضرورت تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان» تاکید کرد.
به گزارش وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی، پژوهش و فناوری کشور، بر ضرورت اقدام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهش
و فناوری در قالب تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان» تاکید کرد.
متن این نامه به شرح زیر است:
با عنایت به نقش قابل توجه دانشگاهیان و مشارکت گسترده آنها در امور خیر و عام‌المنفعه و با عنایت به ضرورت انسجام‌بخشی و ساماندهی آن و در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری با هدف، عمل به ایده دانشگاه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی این نهاد در ایام و لیالی پربرکت ماه مبارک رمضان برای شرکت در پویش ملی "زندگی دست یاریگر توست" در قالب تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان» اقدام لازم را معمول دارند.
این اقدام به منظور مشارکت مالی و داوطلبانه دانشگاهیان و
فراهم آوردن منابع برای تامین بخشی از نیازهای ضروری دانشگاهیان درگیر پیامدهای درمانی، اقتصادی و روانی بیماری کووید ۱۹ انجام می‌شود.
بدیهی است که در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز، در این خصوص ظرفیتی وجود دارد که می‌تواند از آن استفاده شود و کار را تسهیل کند.

در دوره های ارشد و دکتری؛
مهلت پذیرش بدون آزمون در دانشگاه خواجه‌نصیر مجدد ا  تمدید شد

متقاضیان ورود به دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.
به گزارش مهر، متقاضیان پذیرش دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر از روز دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹ می‌توانستند نسبت به ثبت نام برای پذیرش در این دوره‌ها اقدام کنند و حداکثر مهلت ثبت نام برای این متقاضیان تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه تمدید شد.
همچنین متقاضیان مقطع دکتری بدون آزمون که در دانشگاه خواجه نصیر شاغل به تحصیل هستند، برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل نیمسال دوم ۹9-۹۸ می‌توانند درخواست خود را با نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، مقطع تحصیلی و ذکر ارائه گواهی برای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌ها به آدرس الکترونیکی دانشکده مربوطه ارسال کنند.
همچنین در این صورت پس از حداقل ۴۸ ساعت گواهی مربوطه را به صورت الکترونیکی در ایمیل خود و در قالب فایل PDF شماره و امضا شده و بدون مهر دریافت خواهند کرد. طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه خواجه نصیر، برای دریافت کارنامه کلی غیررسمی، دانشجویان می‌توانند از سامانه گلستان گزارش ۱۰۰۰ را دریافت کرده و مراحل ثبت نام خود را مطابق راهنمای ثبت نام غیرحضوری و فراخوان مقطع مربوطه که در تاریخ ۱۳ اسفند در سایت استعدادهای درخشان اطلاع رسانی شد، انجام دهند.
همچنین متقاضیانی که دانش آموخته شده و هنوز گواهی دریافت نکرده‌اند، چنانچه نظام وظیفه را بارگذاری کنند و یا در کارنامه کلی آن‌ها وضعیت دانشجو فارغ‌التحصیل شده باشد، می‌توانند با علامت‌دار کردن این کلمه در کارنامه کلی آن را به جای مدرک فراغت از تحصیل بارگذاری کنند.طبق اعلام دانشگاه متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون که در دانشگاه خواجه نصیر شاغل به تحصیل هستند، برای اطلاع از چگونگی
ثبت نام در این دوره‌ها می‌توانند اطلاعیه‌های معاونت آموزشی دانشگاه را مطالعه کنند.  همچنین امکان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی بدون آزمون (استعداد درخشان) برای سال تحصیلی 1400-۱۳۹۹ دانشگاه خواجه نصیر نیز فراهم است که جزئیات این پذیرش در سایت معاونت آموزشی دانشگاه قرار دارد.

برگزاری آزمون در خرداد؛
۱۰ هزار داوطلب کنکور ارشد حوزه امتحانی خود را تغییر دادند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با اتمام فرصت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ بیش از ۱۰ هزار داوطلب حوزه امتحانی خود را تغییر دادند.
فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با مهر گفت: با توجه به تغییر تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹، فرصت مجددی برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات داوطلبان در نظر گرفته شده بود که این فرصت چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۹ به پایان رسید.
وی افزود: در این مدت تعداد ۱۰ هزار و ۳۷۷ داوطلب نیز به تغییر حوزه امتحانی خود اقدام کردند.سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ به منظور پذیرش در رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور صورت می‌گیرد.
زرین آمیزی یادآور شد: در مجموع ثبت نام جدید و ثبت نام دو مرحله قبلی تعداد ۶۵۹ هزار و ۱۹۳ نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ و مرحله اول بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور ثبت نام کردند.آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ و مرحله اول بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

لغو مصاحبه گزینش استخدامی آموزش  و پرورش در آذربایجان‌شرقی
تبریز-توفیقی
مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از لغو مصاحبه گزینشی داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش در استان خبر داد.
حسین محمد زاده کمالی افزود: با توجه به شرایط امروز جامعه، پس از رایزنی با هیئت گزینش وزارت آموزش و پرورش، مصاحبه های حضوری داوطلبان لغو شد و شیوه‌های دیگر اعلام نظر درباره صلاحیت داوطلبان جایگزین می‌شود.وی ادامه داد: ۴۶۲ داوطلب شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان در سال ۹۸ به مرحله بررسی صلاحیت راه یافته‏ اند.محمدزاده کمالی گفتک مرحله اولِ مصاحبه استخدام پیمانی که مصاحبه علمی را شامل می‌شد، بهمن پارسال با رقابت یک هزار و ۱۰۰ داوطلب در آذربایجان شرقی برگزار شد.
مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:داوطلبان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۴۱۳۵۵۷۴۴۸۰ تماس بگیرند.