خبر

۰

 

امروزاغلب نقاط کشور بارانی است
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اثر فعالیت سامانه بارشی امروز در اغلب نقاط کشور باران می بارد.
صادق ضیاییان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با  مهر از فعال شدن مجدد سامانه بارشی در کشور خبر داد و گفت: بسیاری از استان‌های کشور تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت و امروزآسمان کشور بارانی خواهد بود.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی در روز جمعه در نوار شمالی کشور بارندگی خفیفی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: از روز شنبه مجدداً یک سامانه بارشی وارد کشور خواهد شد.
به گفته ضیائیان دمای کشور از روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

 آمار جان‌باختگان کرونا در اسپانیا بار دیگر صعودی شد
شمار قربانیان کرونا در اسپانیا طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۵ تن افزایش یافت.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شمار قربانیان کرونا در اسپانیا طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۵ تن افزایش یافت که در قیاس با  اندکی افزایش یافته است. شمار قربانیان کرونا در اسپانیا روز گذشته ۳۰۱ تن ثبت شده بود.
این خبر را وزارت سلامت اسپانیا طی بیانیه‌ای اعلام کرد. بنا بر آمار جدید، مجموع شمار قربانیان در این کشور به ۲۴ هزار و ۲۷۵ تن رسیده است.شمار مبتلایان نیز با دو هزار و ۱۴۴ مورد افزایش به ۲۱۲ هزار و ۹۱۷ نفر رسیده است.

گلوبال تایمز خبر داد؛
چینی ها ناو آمریکایی را از دریای چین بیرون کردند
نیروی دریایی چین به همراه جنگنده های این کشور یک ناو آمریکایی که وارد آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی شده بود را بیرون کرد.
به گزارش  مهر به نقل از گلوبال تایمز، یک ناو آمریکایی پس از آنکه وارد آب‌های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی شد با واکنش چین مواجه گردید و جنگنده‌ها و یک ناو این کشور اقدام به بیرون کردن این ناو از منطقه کردند.در همین رابطه چین ناو آمریکایی مورد نظر را متهم به انجام اقدامات تحریک آمیز کرد.

در پی سقوط قیمت نفت:
عربستان دچار کسری بودجه شد
عربستان در یک‌چهارم ابتدایی امسال، به دلیل کاهش درآمدهای نفتی این کشور با کسری بودجه‌ای معادل ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار روبه‌رو شد.به گزارش  مهر به نقل از رویترز، عربستان سعودی  کسری بودجه سه ماه نخست سال جاری را ۳۴ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال سعودی (۹ میلیارد و ۹۰ میلیون‌دلار) اعلام کرد.دلیل این کسری بودجه کاهش درآمدهای نفتی عربستان به دلایلی از قبیل کاهش قیمت‌های جهانی نفت، کاهش تقاضا و مازاد عرضه در پی بحران ویروس کرونا بود.
این کسری بودجه نقطه مقابل مازاد بودجه ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ است.