آغاز ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در محدوده راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات ساخت ۱۵۰کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

آغاز ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در محدوده  راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات ساخت ۱۵۰کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش ایسنا، عطاء الله اکبری در جلسه با مدیر عاملان شرکت های راهسازی و مشاوران این عرصه با هدف برنامه ریزی منسجم و دقیق برای ادامه فرآیند تکمیل شبکه بزرگراهی استان در سال ۱۴۰۳ افزود: این اداره کل تلاش کرده با وجود تنگناهای مالی تمام پروژه های راهسازی را در استان فعال نگه دارد، بطوری که سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر بزرگراه به همراه پل بزرگ شیله با وجود بدهی کلان بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران در آستانه نوروز زیر بار ترافیک رفت.
وی با بیان اینکه بهره برداری بیش از ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه به همراه چهار پل بزرگ شیله، نهراب، ماشکید و افضل آباد در طول چهار سال اخیر در حوزه این اداره کل دستاورد مهم و ماندگار در توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای استان بشمار می رود، تصریح کرد: با افزایش طول بزرگراه های استان ظرفیت جابجایی کالا و مسافر هم افزایش پیدا کرد که این مهم با کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی، دستاورد کاملا ملموسی برای مردم این خطه به ارمغان آورده است.
مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان، حوزه راه را مبنای توسعه استان عنوان کرد و افزود: امروز همگان در استان بر توسعه حوزه راه اتفاق نظر دارند و این همدلی می‌تواند سبب مانع زدایی در توسعه این بخش باشد و قطعا این اداره کل به تنهایی نمی تواند این فرآیند سخت و سنگین را به سرانجام برساند و همه باید در این اتفاق بزرگ همکاری و مساعدت کنند.
اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز بیشتر شود.
وی تاکید کرد:سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار، تنها استان با بیش‌از یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر دو کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار داشته که همه این ظرفیت‌ها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین المللی به آن داده که استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه استان نیازمند اختصاص اعتبارات در سطح ملی برای رسیدن به میانگین کشوری در حوزه بزرگراهی است.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کاهش تلفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی امسال به میزان ۴۰ درصد نشان دهنده این مهم است که توسعه شبکه بزرگراهی تاثیرات خود را گذاشته است و اعتقاد بر
این است می توان در ۲ الی سه سال آینده مشکلات ناشی از نبود شبکه بزرگراهی را به حداقل ممکن رساند و این مقطع زمانی یک فرصت مناسب محسوب می شود.