خبر

۰

 

۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون دستیاری دندانپزشکی ثبت‌نام کردند
 دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی ثبت نام کرده‌اند.
به گزارش معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهزاد هوشمند اظهار داشت: بر اساس آخرین تقویم آزمون‌ها که به تایید مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت رسیده است، سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی، در تاریخ ۱۶ مرداد ماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته این آزمون در ۹ مرکز مختلف در سراسر کشور برگزار شد، عنوان داشت: هنوز تعداد محل این آزمون در کشور مشخص نشده است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، تلاش بر این است که با ایجاد فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، تعداد محل‌های برگزاری آزمون را متناسب با شرایط و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون، انتخاب کنیم.
هوشمند با بیان اینکه ثبت نام مجدد برای حضور در سی و چهارمین دوره آزمون دستیاری رشته‌های تخصصی دندانپزشکی که از چهارم اردیبهشت ماه آغاز شده بود، روز  پنجم اردیبهشت ماه به پایان رسید، گفت: ثبت‌نام مجدد این آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت آغار شده بود.

نحوه گذراندن طرح دانش آموختگان پیام نور در وزارت بهداشت اعلام شد
مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور، نحوه معرفی دانش آموختگان رشته های روانشناسی بالینی، مددکاری و مهندسی پزشکی را به وزارت بهداشت برای گذراندن دوره های طرح اعلام کرد.
به گزارش دانشگاه پیام نور، رامین صادقیان گفت: دانش آموختگان رشته های روانشناسی بالینی، مددکاری و مهندسی پزشکی متقاضی گذراندن دوره طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، لازم است همراه با در دست داشتن مدرک پایان تحصیلات و کارت ملی درخواست خود را به مرکز محل تحصیل یا نزدیکترین مرکز محل سکونت ارائه کنند.
وی افزود: مکاتبات لازم به همراه تصویر مدرک پایان تحصیلات و تصویر کارت ملی صرفا از طریق اتوماسیون و به صورت غیرحضوری به اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه و متعاقبا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال خواهد شد.
مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور یادآور شد: متقاضیان می‌توانند پس از هماهنگی با دفتر اداره دانش آموختگان سازمان مرکزی با شماره های ۲۳۳۲۲۶۱۳-۰۲۱ و ۲۳۳۲۲۴۷۴ -۰۲۱به اداره کل خدمات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همراه با کارت شناسایی و اصل مدرک پایان تحصیلات مراجعه کنند.

مهلت ثبت‌نام دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان تمدید شد
دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام غیرحضوری جاماندگان و (تاخیر گزینشی‌های) دوره‌های مهارت‌آموزی سال‌های (۹۷، ۹۶، ۹۵ و ۹۴) این دانشگاه تا امروز 14 اردیبهشت ماه تمدید شده است.
به گزارش دانشگاه فرهنگیان، ثبت نام غیرحضوری به اطلاع جاماندگان (و تاخیر گزینشی های) دوره های مهارت آموزی سال های قبل  (۹۷، ۹۶، ۹۵ و ۹۴) که به دلیل نواقص موجود در اطلاعات دریافتی، بارگذاری اسامی این افراد در سامانه گلستان با تاخیر انجام شده است تا امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ادامه خواهد یافت.
همچنین به دلیل اینکه برخی از این افراد فاقد کد داوطلبی بوده‌اند این کد در دانشگاه فرهنگیان به آن‌ها تعلق گرفته است؛ بنابراین داوطلبان باید از این کد برای ثبت‌نام در سامانه گلستان استفاده کنند.
نحوه ورود تاخیرگزینشی و جاماندگان به صورت (نام کاربری: کد داوطلبی u ۹۸۲ و گذرواژه: کد ملی) خواهد بود.
پس از برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اعلام نتایج نهایی، داوطلبان پذیرفته شده باید برای ثبت نام حضوری و شرکت در دوره های مهارت آموزی اقدام کنند.دوره مهارت آموزی دوره ای یک ساله است که در آن تمام دروس تخصصی، تربیتی و کارورزی به مهارت آموز آموزش داده می شود.

تحصيل ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از مهمترین شاخص‌های دانشگاه را جذب دانشجوی خارجی و بین‌المللی دانست و گفت: اکنون ۴۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش ايرنا، دکتر «حبیب‌الله خزایی» در نشست مجازی روز معلم با حضور استاندار و روسای دانشگاه‌های استان، با تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز استاد شهید مطهری افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه کشور در زمینه جذب دانشجوی خارجی است که تداوم این راه نیازمند همکاری و حمایت مسئولان ارشد استان است.
وی در ادامه گفت: این روزها که دانشگاه علوم پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد، به عنوان دانشگاه نسل چهارم پاسخگوی نیازهای اجتماعی است و حتی یک گام فراتر از دانشگاه نسل چهارم، الهام بخش مفاهیمی هچون ایثار و فداکاری است که پزشکان و پرستاران عزیز به عینه آن را به نمایش گذاشتند.
وی اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تنها دانشگاهی است که آموزش حضوری در آن ادامه دارد و اکنون ۷۰۰ دستیار دوشادوش دیگر اساتید گرانقدر به ارایه خدمت و آموزش مشغول هستند.
وی تصریح کرد: در این دانشگاه تا به امروز سه هزار محتوای‌ آموزشی مجازی طراحی و ارایه شده است.
او راه اندازی دانشکده توانبخشی را از دیگر موفقیت های دانشگاه
علوم پزشکی کرمانشاه در سال گذشته دانست و گفت: برای ادامه این مسیر و رفع مشکلات موجود نیازمند فراهم ساختن زیر ساخت ها و توسعه فضای فیزیکی هستیم تا بتوانیم در سال آتی شاهد پذیرش دانشجو در رشته های مختلف این دانشکده باشیم.
خزایی گفت: در بحران شیوع ویروس کرونا اعضای هیات علمی بالینی این دانشگاه در خط مقدم مبارزه با کرونا در مراکز درمانی و اعضای هیات علمی پایه نیز در جبهه ای دیگر در تولید مواد ضد عفونی و تولید محتواهای آموزشی پیشتاز بودند.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای ۵۳۴ عضو هیات علمی و ۶ هزار و ۱۵۴ دانشجو است.