حضور موفق دانش آموزان مخترع ایرانی در المپیاد علوم انگلستان ۲۰۲۴

سرپرست تیم های علمی دانش آموزان ایران:

دانش آموزان ایران با اعلام موفقیت دانش آموزان مخترع ایرانی در المپیاد علوم انگلستان ۲۰۲۴ گفت:در این دوره از مسابقات ۱۱۴ تیم از ۴۸ کشور و با ارائه ۳۱۰ پروژه علمی به رقابت پرداختند.

حضور موفق دانش آموزان مخترع ایرانی  در المپیاد علوم انگلستان ۲۰۲۴

سرپرست تیم های علمی
دانش آموزان ایران با اعلام موفقیت دانش آموزان مخترع ایرانی در المپیاد علوم انگلستان 2024 گفت:در این دوره از مسابقات 114 تیم از 48 کشور و با ارائه 310 پروژه علمی به رقابت پرداختند.   
به گزارش آفرینش به نقل از روابط عمومی، مهدی رشیدی جهان، سرپرست تیم های علمی دانش آموزان ایرانی با اشاره به برگزاری المپیاد علوم انگلستان 2024 در تاریخ اول جون ۲۰۲۴ تا ۱۵ جون ۲۰۲۴(12 الی 26 خرداد ماه )، اظهار داشت:این مسابقات به صورت سالیانه و بین سنین 12 تا 18 سال برگزار می شود که در این دوره از مسابقات 114 تیم از 48 کشور با ارائه 310 پروژه علمی حضور یافتند.
وی افزود:این المپیاد با حمایت دانشگاه آکسفورد و در رشته های: فنی ‌‌مهندسی ، علوم کامپیوتر ، انرژی، علوم زیستی، علوم اجتماعی ، هنر و رباتیک و در دو مرحله برگزار شد.
رشیدی جهان بیان داشت:در مرحله اول این المپیاد و پس از ارزیابی مستندات پروژه های دانش آموزی ، 4 تیم ایران متشکل از سینا مقدم نودهی، ‌پانیذ کریمی، ایلیا نصرت پناه، ماهان قدیمی و محمدسام نعمتی معین در بین تیم های راه یافته به مرحله دوم قرار گرفته اند.
سرپرست تیم های علمی دانش آموزان ایران گفت: پس از پایان مرحله دوم ، بررسی داوری نهایی انجام شد که نتایج آن به تازگی اعلام گردید و از ایران سینا مقدم نودهی موفق به کسب مدال برنز ، ماهان قدیمی و محمدسام نعمتی صاحب دیپلم افتخار ، پانیذ کریمی و ایلیا نصرت پناه  موفق به دریافت گواهی نامه حضور  این دوره از المپیاد علوم انگلستان شدند.
وی اضافه کرد:همچنین این دانش آموزان پس از داوری طرح هایشان به عنوان مخترع ،موفق به عضویت فدراسیون جهانی مخترعین شده اند که در مردادماه امسال به عنوان منتخبین و مخترعان ایرانی در مسابقات جهانی ژنو سوئیس شرکت خواهند کرد.