کوچ اجباری ۴.۵ میلیون شهروند اتیوپی به خاطر جنگ داخلی

به گزارش سازمان ملل متحد، قریب به ۴.۵ میلیون نفر در کشور اتیوپی به دلیل جنگ‌های داخلی و شرایط آب و هوایی مجبور ترک خانه‌های خود شده‌اند.

به گزارش سازمان ملل متحد، قریب به 4.5 میلیون نفر در کشور اتیوپی به دلیل جنگ‌های داخلی و شرایط آب و هوایی مجبور ترک خانه‌های خود شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) در گزارشی به بررسی شرایط مردم آفریقا، به ویژه شرایط جنگ‌زدگان اتیوپی پرداخت.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، درگیری‌ها در شمال و مرکز اتیوپی باعث ایجاد بحران شدید «مهاجرت داخلی» در این کشور شده است. مناطق سومالی، اُرمیا و تیگرای بیشترین تأثیر را از این بحران گرفته‌اند و مهاجران مجبور به اسکان بلند‌مدت در شهر‌های دیگر شده‌اند.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد بیش از 50 درصد مهاجران داخلی بیشتر از یک سال از زمان جا به جایی‌شان می‌گذرد؛ در حالی که 23 درصد آن‌ها دو الی چهار سال است که کوچ کردند و 11 درصد نیز بیش از 5 سال از زمان مهاجرتشان می‌گذرد.
تلاش‌ها برای حل بحران‌های داخلی باعث بازگشت 3.3 میلیون نفر تا سال 1401 شد، با این وجود تعدد درگیری‌های داخلی و بحران‌های اقلیمی بر مشکلات افزوده و مانع بازگشت مردم به خانه‌هایشان شده است.