افزایش تهدید تب دنگی در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده هشدار داد؛

مشاوره بهداشتی دولت آمریکا در مورد افزایش خطر عفونت تب دنگی در ایالات متحده هشدار داد.

افزایش تهدید تب دنگی در آمریکا

مشاوره بهداشتی دولت آمریکا در مورد افزایش خطر عفونت تب دنگی در ایالات متحده هشدار داد.
به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرد که این هشدار به دلیل گزارش تعداد غیرمنتظره بالای موارد تب دنگی در سراسر کشور در سال جاری ایجاد شده است و تغییرات آب و هوایی تنها خطر شیوع در آینده را افزایش می‌دهد.
این آژانس در توصیه‌های خود خاطرنشان کرد:«انتقال دنگی در ماه‌های گرم‌تر و مرطوب در بسیاری از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری به اوج خود می‌رسد. با افزایش دمای جهانی، موارد دنگی احتمالاً افزایش می‌یابد.»
در ایالات متحده، پورتوریکو بیشترین آسیب را دیده است:از ۲۲۴۱ مورد دنگی گزارش شده در سال جاری در آمریکا، ۱۴۹۸ مورد در قلمرو دریای کارائیب رخ داده است. در ماه مارس، پس از اینکه موارد بیماری ناشی از پشه رکوردهای تاریخی را شکست، یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در آنجا اعلام شد.
با این حال، آمریکا تنها کشوری نیست که با شیوع دردسرساز تب دنگی دست و پنجه نرم می‌کند.
امسال، بروز جهانی تب دنگی بالاترین رکورد ثبت شده را داشته است، به ویژه در کشورهای آمریکای لاتین، جایی که نزدیک به ۹.۴ میلیون مورد دنگی گزارش شده است. این میزان دو برابر بیشتر از کل موارد در سال ۲۰۲۳ است.
به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، در سال‌های اخیر، عفونت تب دنگی در بحبوحه بالارفتن دما در سراسر جهان افزایش یافته است که شرایط ایده‌آلی را برای پشه‌هایی ایجاد می‌کند که این بیماری را پخش می‌کنند.
شایع‌ترین علامت این بیماری تب است.علائم دیگر شامل سردردهای جدی، حالت تهوع، استفراغ، بثورات پوستی و بدن درد است.
به گفته محققان، در حالی که اکثر بیماران در طول یک هفته بهبود می‌یابند، موارد شدید بیماری می‌تواند نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد زیرا می‌تواند منجر به شوک، خونریزی داخلی و حتی مرگ شود.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گفت: «در صورت سفر به مناطق با شیوع بالا، اسکان در مکان‌هایی با تهویه مطبوع در صورت امکان، استفاده از دافع حشرات و پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوار برای جلوگیری از نیش پشه می‌تواند کمک کننده باشد.»