رشته‌های مورد نیاز بورس اعضای هیات علمی اعلام شد

از سوی رییس سازمان امور دانشجویان؛

رییس سازمان امور دانشجویان گفت:بورس هیات علمی و بورس دانشجویان سال آخر از امسال شروع شده است.بورس هیات علمی فقط برای رشته های نوظهور مانند رشته های علوم دریایی، هنر و رشته های بین رشته ای است.

رییس سازمان امور دانشجویان گفت:بورس هیات علمی و بورس دانشجویان سال آخر از امسال شروع شده است.بورس هیات علمی فقط برای رشته های نوظهور مانند رشته های علوم دریایی، هنر و رشته های بین رشته ای است.
هاشم داداش پور در گفت و گو با مهر با اشاره به تصویب و ابلاغ آئین نامه جامع اعطای بورس به دانشجویان ایرانی توسط معاون اول رئیس جمهور گفت:با ابلاغ این آئین نامه مقرر شده است که در حوزه‌های مختلف بورس را ایجاد کنیم از بورس دانش گرفته تا بورس صنعت.
وی ادامه داد:از سال گذشته بورس صنعت و بورس دانش شروع شده است همچنین بورس هیأت علمی و دانشجویان سال آخر نیز از امسال شروع شده است.
رئیس سازمان امور دانشجویان افزود:استقبال دانشجویان بسیار خوب بوده است، در همه رشته‌ها سعی کرده ایم زمینه جذب را فراهم کنیم.
وی افزود:بورس هیأت علمی فقط برای رشته‌های نوظهور مانند رشته‌های علوم دریایی، هنر و رشته‌های بین رشته‌ای که دانشگاه‌های کشور ما به آن نیاز دارند صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اما در رشته‌هایی که مربوط به بورس دانشجویان سال آخر است دانشگاه‌ها همه نیازهایی که دارند را به ما اعلام می‌کنند و ما از طریق دانشجویان سال آخر می‌توانیم آنها را تأمین کنیم.
به گزارش مهر، آئین نامه جامع اعطای راتبه تحصیلی (بورس) به دانشجویان ایرانی اخیراً توسط سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ شد. در بخش‌هایی از این آئین نامه آمده است: وزارت علوم موظف است با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه، به منظور دستیابی به اهداف بسط عدالت آموزشی، هدفمندسازی آموزش و پژوهش‌های دانشگاهی و هدایت آنها به سمت رفع نیازهای کشور، تأمین بخشی از هیأت علمی مورد نیاز، تضمین آینده شغلی و ایجاد انگیزه، امید و نشاط در میان دانشجویان نسبت
به تدوین و ابلاغ انواع مختلف راتبه تحصیلی (بورس) اقدام کند.
همچنین دراین آئین نامه آمده است: با هدف تأمین اعضای هیأت علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، وزارت علوم موظف است با همکاری وزارت امور خارجه سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعد را برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دکتری و پسادکتری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر داخل و خارج از کشور بورس نماید؛ به طوری که حداقل (۲۰) درصد از اعضای هیأت علمی به کار گرفته شده در هر فراخوان جذب از میان مشمولین این راتبه تحصیلی (بورس) باشد.