ایستگاه پمپاژ آب خامسان هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را به آبی تبدیل می‌کند

استاندار کردستان:

استاندار کردستان در سفر یک روزه خود به شهرستان کامیاران، از ایستگاه پمپاژ آب خامسان، بازدید کرد.

استاندار کردستان در سفر یک روزه خود به شهرستان کامیاران، از ایستگاه پمپاژ آب خامسان، بازدید کرد.
اسماعیل زارعی کوشا، در بازدید از ایستگاه پمپاژ آب خامسان، اظهار کرد: پروژه ایستگاه پمپاژ و تبدیل حدود هزار هکتار اراضی این منطقه به اراضی آبی از مهمترین مطالبه مردم منطقه است، که با وجود تلاش‌های گذشته در تحقق این مطالبات وقفه‌ای ایجاد و به مطالبه استانی، تبدیل شده‌ است.
وی، با تأکید بر اینکه این پروژه به ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: کل اعتبارات عمرانی شهرستان کامیاران در سال جاری۲۰۰ میلیارد تومان است، طبیعتاً با اعتبارات شهرستان و استان امکان تکمیل این پروژه در چند سال آینده وجود ندارد، لذا باید از محل دیگری پیگیر فعال کردن  پروژه بود.
زارعی‌کوشا تصریح کرد: اتمام این پروژه ظرفیتی برای استان ایجاد می‌کند که باعث تولید ثروت، ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و مهاجرت معکوس به منطقه می‌شود.
وی اضافه کرد: با جدیت تمام پیگیر این موضوع خواهیم بود و امیدواریم تا دوسال آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.
در این بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، به ارائه گزارشی از وضعیت ایستگاه پمپاژ آب خامسان پرداخت و خاطرنشان کرد: هدف از این طرح، پمپاژ آب رودخانه گاوه‌رود از مخزن سد گاوشان برای تأمین آب بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی روستای خامسان است و در صورتی که اعتبار کامل پروژه در سال جاری تخصیص یابد با بهره‌برداری از آن، کشاورزی توسعه یافته و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ساکنین این منطقه را به دنبال خواهد داشت.